Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament posa en marxa el telèfon gratuït del civisme perquè els ciutadans s'impliquin en la millora de la ciutat

Escoltar

L'Ajuntament posa en marxa el telèfon gratuït del civisme perquè els ciutadans s'impliquin en la millora de la ciutat

L'Ajuntament ha posat en marxa un telèfon gratuït perquè els ciutadans puguin comunicar incidències a la via pública i als serveis municipals i facilitar-los que participin activament en l'aconseguiment d'una ciutat més cívica.

El telèfon del civisme dóna servei les 24 hores del dia i és una iniciativa que parteix del Pla d'Acció pel Civisme que es aprovar el 2002 i té com a objectius € implicar a la ciutadania en un civisme actiu, respectar l'espai col·lectiu, millorar la convivència i les relacions ciutadanes i reduir els actes incívics premeditats.

El telèfon és el 900 859 009 i aquesta setmana començarà una campanya publicitària per donar-lo a conèixer entre els mataronins a través d'anuncis als mitjans de comunicació.

El servei es desenvolupa a través del Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament i és atès per operadors/res telefònics que prenen nota de les incidències i comunicacions i les transmeten als serveis o empreses municipals directament competents.

Els principals casos que es poden comunicar a través del telèfon del civisme són:

  • Incidències en l'arbrat o enjardinament: si es detecten arbres arrencats o que s'han de podar, que cal afegir senyalització a algun parc, etc.
  • Incidències en l'enllumenat públic
  • Esvorancs a calçades o voreres i/o objectes que entorpeixin el pas de vianants o vehicles
  • Qüestions relacionades amb la recollida de la brossa: contenidors plens, recollida de trastos vells, etc
  • Incidències a semàfors, senyals de trànsit o desperfectes al mobiliari urbà.

I en general totes aquelles incidències que els ciutadans i ciutadanes detectin a la via pública i vulguin comunicar a l'Ajuntament.

Per altra banda, el servei d'Atenció Ciutadana manté el telèfon d'atenció ciutadana 010, que seguirà donant el servei d'informació municipal i la gestió de tràmits telefònics (sol·licituds de volants d'empadronament, inscripcions a activitats organitzades per l'Ajuntament € ) A diferència del telèfon del civisme, les trucades al 010 van a càrrec de l'usuari.