Una delegació municipal acompanya els Capgrossos de Mataró en l'actuació al Festival de Regent Street de Londres
L'alcalde, Joan Antoni Baron, i altres membres del consistori, acompanyaran la colla castellera Capgrossos de Mataró en el viatge que fan aquest cap de setmana a Londres per participar al Festival de Regent Street, que aquest any es dedica de manera temàtica a Espanya i a la seva diversitat. Els Capgrossos han estat convidats a participar en aquest festival per Turisme de Catalunya, organisme de la Generalitat de Catalunya, en el marc de les activitats programades per promocionar Catalunya dins aquest certamen.
Els representants municipals que acompanyen a la colla castellera són: l'alcalde, Joan Antoni Baron, la presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, el president del Patronat Municipal de Cultura, Jaume Graupera, la regidora de Participació, Cooperació i Dona, Maria Rosa Cuscó, el regidor d'Educació, Josep Comas, el portaveu del grup municipal del PPC, Paulí Mojedano, i el portaveu del grup municipal de CiU, Joaquim Fernández.
L'actuació dels Capgrossos de Mataró a Regent Street tindrà lloc diumenge 3 de setembre a partir de les 12.30 hores. La colla desplaça a Londres a més de 300 castellers, en vols que sortiran entre avui divendres i demà dissabte.
L'Ajuntament aprofitarà l'assistència al Festival de Regent Street per començar a treballar sobre les possibilitats de promoció de la ciutat com a destí turístic en el mercat britànic. Així, l'alcalde, Joan Antoni Baron, i la presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, tenen previst reunir-se diumenge amb Miquel Àngel Cusí, director del Centre de Promoció Turística de Catalunya a Anglaterra i Irlanda, i Ignasi Delàs, director de Turisme de Catalunya.
Durant la reunió, l'alcalde i la presidenta de l'IMPEM donaran a conèixer als responsables de Turisme de Catalunya els elements que formen part de l'aposta de ciutat pel turisme: la posada en marxa a la ciutat d'instruments com les oficines de turisme o els elements senyalitzadors; la creació de productes turístics com les rutes (ruta del mar, ruta audioguiada) i les visites guiades; el programa Nit i Platja, l'Entrellunes, o els esdeveniments de tipus culturals que s'estan potenciant de manera especial, com Les Santes, Festa Major de Mataró, o el festival Cruïlla de Cultures.
El mercat britànic és el segon en importància respecte als nombre de turistes estrangers que rep Catalunya.