Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Servei de Mediació Ciutadana ha atès 175 casos fins a l'agost de 2008

Escoltar

El Servei de Mediació Ciutadana ha atès 175 casos fins a l'agost de 2008

L'alcalde, Joan Antoni Baron; la diputada de l'Àrea d'Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Imma Moraleda; i el regidor de Presidència i Participació, Carlos Fernández, han visitat avui les instal·lacions del Servei de Mediació Ciutadana de l'Ajuntament.

L'Ajuntament de Mataró té el suport de la Diputació de Barcelona des del 2006 per impulsar la mediació ciutadana mitjançant un conveni de col·laboració entre les dues administracions. El darrer conveni es va signar a principis de setembre i compta amb una dotació per part de la Diputació de 75.000 euros que representa el 30% del cost total del servei. La informació sobre aquest conveni es va donar a conèixer a la Comissió Informativa d'Innovació i Presidència del dilluns 29 de setembre.

175 casos atesos

El Servei de Mediació Ciutadana de l'Ajuntament es troba al carrer de Sant Joaquim, núm.3-5. El seu horari d'atenció és de dilluns a dijous, de 10 a 19 h, i els divendres de 10 a 14 h. Des del mes de gener fins a l'agost de 2008, aquest servei ha atès 175 casos dels quals 140 són nous i 35 són expedients anteriors que s'han reobert o que estaven en tràmit en el traspàs d'any. La xifra de 175 casos és superior als 135 casos registrats durant el mateix període de l'any passat. El nombre de beneficiaris directes ha estat de 560 persones mentre que la influència directa i indirecta del servei ha arribat a 1.015 persones.

Segons la tipologia, els casos més comuns són els de comunitats de veïns amb 69 casos. Els problemes a les comunitats de veïns són de diferents tipus com els danys a la propietat col·lectiva, sorolls o molèsties entre veïns, entre d'altres. Els casos de mediació que s'activen derivats de les relacions interpersonals són un gran paquet que se subdivideix en problemes de convivència amb 35 casos, de sorolls amb 11, per neteja amb 7, per obres amb 5 expedients i d'altres tipologies amb 23 casos.

La relació de les tipologies dels casos és la següent:

Comunitats de veïns

69

Mediació familiar

8

Activitats econòmiques

9

Civisme

3

Espais públics

5

Relacions Interpersonals (convivència)

35

Relacions Interpersonals (sorolls)

11

Relacions Interpersonals (neteja)

7

Relacions Interpersonals (obres)

5

Relacions Interpersonals (altres)

23

TOTAL

175

Els canals de derivació a través dels quals el Servei de Mediació Ciutadana rep els casos són els particulars amb 97, els serveis municipals que han derivat 75 casos i les entitats o associacions ho han fet en 3 ocasions.

Per barris, Cerdanyola registra 53 casos, el Centre-Eixample 38, seguit de Rocafonda i els Molins amb 28 i 13 casos, respectivament.

Altres àmbits d'actuació

A banda de tractar aquests problemes, des del Servei de Mediació Ciutadana també es treballa en el desenvolupament de programes d'assessorament i conscienciació de la bona convivència i bones pràctiques cíviques. En aquest sentit, enguany l'Ajuntament ha treballat amb els CEIPs Mare de Déu de Lourdes, Balmes i Escola Pia Santa Anna en l'elaboració del diagnòstic i la construcció del Pla de Treball 2008-2009. En alguns d'aquests centres, també han portat ha terme cursos per millorar les habilitats comunicatives en l'àmbit dels equips, han fet el seminari "Anàlisi de la comunicació família-escola", han creat el "Punt d'entesa" i han donat assessorament en la gestió dels conflictes.

També es treballa en casos de mediació familiar en col·laboració amb el Centre de Mediació Familiar de Catalunya i d'altres serveis relacionats; en el desenvolupament de projectes de dinamització a espais públics com la plaça de l'11 de setembre, el carrer de Siete Partidas o el carrer d'Alemanya; i s'ha portat a terme el V Curs de Joves i Civisme per abordar bones pràctiques cíviques i de conducta.