Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els usuaris de Mataró Bus puntuen la totalitat del servei ofert amb un 7,83

Escoltar

Els usuaris de Mataró Bus puntuen la totalitat del servei ofert amb un 7,83

L'empresa concessionària del servei de transport públic urbà Mataró Bus va donar servei a 5.299.103 viatgers en el 2007 mentre que en el 2006 en van ser 5.166.036. Aquesta diferència de xifres suposa que hi ha hagut un increment del 2,6% (133.067 viatgers més en el 2007).

Aquest increment de viatgers s'atribueix a la incorporació d'un autobús a la línia 3, els dies feiners, els dissabtes a la tarda i els diumenges tot el dia.

Enquesta anual de satisfacció

Els usuaris del Mataró Bus han valorat globalment amb un 7,83 punts sobre 10 el servei que ofereix l'empresa de transport. Aquesta puntuació és el resultat de l'enquesta anual de satisfacció que fa l'empresa Corporación Española de Transporte, S.A. (CTSA). El 2006 la valoració global va ser d'un 7,85.

L'Índex de Qualitat Percebuda (IQP), que es calcula ponderant la valoració que cada client dóna a cada aspecte por la seva importància, ha donat un resultat de 7,72.

Els clients han valorat amb notable tots els elements considerats, així l'aspecte més destacat ha estat la seguretat amb 8,10 punts; la informació dels recorreguts li segueix amb un 8,07; informació d'horaris 8,02; i ja a partir del 7 els següents aspectes: tracte personal 7,90; recorreguts 7,82; neteja 7,68; comoditat 7,64; qualitat de les parades 7,56; horaris 7,45; freqüència de pas 7,42; i l'aspecte menys valorat és la puntualitat amb 7,27 punts.

Rànquing segons aspecte més valorat 2007

2007

2006

Diferència

Seguretat viatge

8,10

8,10

0,00

0,00%

Informació Recorreguts

8,07

8,08

-0,01

-0,12%

Informació Horaris

8,02

8,03

-0,01

-0,12%

Tracte personal

7,90

7,98

-0,08

-1,00%

Recorreguts

7,82

7,76

0,06

0,77%

Neteja

7,68

7,83

-0,15

-1,92%

Comoditat

7,64

7,72

-0,08

-1,04%

Qualitat parades

7,56

7,50

0,06

0,80%

Horaris

7,45

7,41

0,04

0,54%

Freqüència de pas

7,42

7,37

0,05

0,68%

Puntualitat

7,27

7,17

0,10

1,39%

GLOBAL

7,83

7,85

-0,02

-0,25%

IQP

7,721

7,721

0,00

0,00%

Quant al perfil dels usuaris, són les dones amb un 64,4% els viatgers majoritaris que dupliquen pràcticament als homes (35,6%). Més de la meitat dels usuaris, un 53,9%, és població ocupada, seguit dels jubilats amb un 20,9% i els estudiants que són un 11,9%. Del grup de treballadors, 33,18% són treballadors de serveis i el 23,43% pertanyen al comerç.

El motiu principal per utilitzar el Mataró Bus és no tenir carnet de conduir per a un 57,9% i un 21,7% prefereix utilitzar el transport públic abans que el seu propi vehicle.

Referent als títols de transport utilitzats, un 38,1% han utilitzat la T10 i el següent títol més utilitzat ha estat el bitllet senzill amb un 20,4%. Els títols integrats de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) van suposar un 20,1%.

L'enquesta de satisfacció s'ha fet mitjançant 800 enquestes dins dels autobusos a un número determinat de viatgers escollits de forma aleatòria. El nivell d'error és del +/- 3,5% per un nivell de confiança del 95,5%.