L'alcalde i el conseller Joaquim Nadal visiten el nou enllaç nord de la C-32 a Mataró
L'alcalde, Joan Antoni Baron, i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, van visitar ahir el nou enllaç nord de la C-32 a Mataró, que va entrar en servei divendres passat. Els treballs, amb una inversió d'1,7 milions d'euros, han permès la reestructuració del nus anterior per tal de facilitar els moviments dels vehicles des de i cap a Barcelona per mitjà de la construcció de dos ramals d'incorporació i sortida i d'una nova rotonda.
Fins ara, l'enllaç de Mataró nord permetia només els moviments de sortida i entrada a l'autopista C-32 per als vehicles que es dirigien o procedien d'Arenys de Mar. Per tal de facilitar els moviments des de i cap a Barcelona, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha dut a terme la remodelació d'aquest nus.
Els treballs, que van començar el desembre passat, han consistit principalment en la formació de dos nous ramals d'incorporació i sortida a l'autopista i la construcció d'una nova rotonda.
El nou enllaç
Per a la construcció del ramal d'incorporació cap a Barcelona, s'ha aprofitat la rotonda que ja existia al costat nord de la BV-5031, que connecta Mataró i Sant Andreu de Llavaneres. El nou ramal, de 200 m de longitud, es connecta a continuació amb la C-32 amb un carril d'acceleració d'uns 220 m.
Per tal de facilitar la sortida de l'autopista dels vehicles procedents de Barcelona, s'ha construït un nou carril de desacceleració d'uns 200 m i un ramal de sortida d'uns 320 m que enllaça amb una rotonda de nova construcció al costat sud de la BV-5031.
Els ramals de connexió estan formats per un carril de circulació de 4 m d'amplada, un voral interior d'1 m i un voral exterior de 2,5 m i els carrils d'acceleració i de desacceleració estan formats per un carril de circulació de 3,5 m d'amplada i un voral exterior de 2,5 m.
La nova rotonda s'ha construït abans de l'actual rotonda el·líptica de l'encreuament de la BV-5031 amb la carretera de Mata. Aquest nou giratori té 50 m de diàmetre, una calçada de 8 m d'amplada, un voral interior de 0,5 m i un voral exterior d'1,5 m.
Finalment, l'actuació ha inclòs la millora de la BV-5031 en el tram de 300 m de longitud, que discorre entre la rotonda ubicada al costat nord i l'el·líptica més propera al municipi de Mataró, passant per sota del viaducte de la C-32. Així, s'ha eixamplat la carretera dels 6 m que tenia anteriorment als 10 m; està formada per dos carrils de circulació de 3,5 m i dos vorals nous d'1,5 m. Les obres s'han complementat amb la renovació de la senyalització vertical i horitzontal, la millora del ferm i el drenatge.