Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'IMPEM posa en marxa un programa de difusió del comerç mataroní adreçat als estudiants

Escoltar

L'IMPEM posa en marxa un programa de difusió del comerç mataroní adreçat als estudiants

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) ha iniciat aquest mes de febrer un programa de difusió del comerç de Mataró adreçat als estudiants de la ciutat. El programa s'anomena "Mataró, comerç mediterrani" i consisteix en una sèrie de xerrades que porten a terme els tècnics del Servei de Promoció de Ciutat i Comerç de l'IMPEM, als centres educatius d'ESO, batxillerat i cicles formatius, amb l'objectiu de difondre el comerç de la ciutat entre el col·lectiu d'estudiants. Les xerrades es complementen amb visites guiades als principals eixos comercials de la ciutat.

A grans trets el programa explica el model comercial de la ciutat, l'oferta comercial i la seva localització, la identificació dels eixos comercials i la seva gestió, els mercats de Mataró, el paper de l'administració local i els projectes urbans de futur.

Els objectius que persegueix aquesta iniciativa són:

- Difondre el concepte de comerç mediterrani, i concretament el de la ciutat, que es caracteritza per la presència majoritària del petit comerç tradicional de proximitat dins la seva trama urbana i del qual, Mataró disposa d'una oferta que supera els 2.000 establiments. La varietat de tipologies de comerç i ubicacions responen a les diferents necessitats de consum dels ciutadans. El pes específic del comerç a la ciutat pel seu volum de negoci, llocs de treball, integració urbana, cohesió social i implicació cultural l'ha consolidat com un sector molt important per a l'economia de Mataró.

- Donar a conèixer els diferents formats comercials coexistents a la ciutat i les necessitats de consum que cobreixen.

- Apropar els joves al seu territori mitjançant el coneixement dels eixos i equipaments comercials existents.

El programa forma part dels serveis i productes que l'IMPEM  adreça als comerciants, entitats del sector i altres col·lectius, i també forma part de l'oferta d'activitats que l'Institut Municipal d'Educació (IME) ofereix als centres educatius.

El passat dia 7 de febrer es va realitzar la primera sessió als alumnes del cicle superior de comerç i màrqueting de l'Escola Pia Santa Anna de Mataró.