Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró disposarà d’una galeta com a nou element de promoció de ciutat

Escoltar

Mataró disposarà d’una galeta com a nou element de promoció de ciutat

Un procés de participació ciutadana va triar la galeta entre quatre propostes

L’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) ha impulsat, amb el col•lectiu de pastissers de la ciutat, un nou producte gastronòmic i artesanal representatiu de la ciutat. Aquest producte és una galeta que es podrà comprar a totes les pastisseries de Mataró i a d’altres punts d’atenció al públic com l’Oficina de Turisme de Mataró. Aquesta galeta neix com a complement dels altres productes alimentaris autòctons que ja existeixen a la ciutat i que es comercialitzen en els establiments impulsors i creadors. Una altra de les característiques d’aquest nou element identificatiu de Mataró és que ha estat triat a través d’un procés de participació ciutadana que es va desenvolupar en el marc de l’Innova 360°. 




El procés participatiu d’elecció


Un grup de pastissers de la ciutat format per Uñó, Sacher, Graupera i Forn Sant Jaume van presentar, el 15 de novembre, la seva proposta de galeta. La presentació va ser anònima amb l’objectiu que el públic assistent pogués escollir la que més els hi agradés.


L’acte d’elecció va estar va ser presidit per l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, i va ser presentat pel gastrònom Pere Tàpies, que va fer un pregó relacionat amb Mataró i la galeta.


Els assistents van poder fer una degustació de les 4 galetes, cadascuna identificada individualment per una lletra (A, B, C, D) i un plafó que detallava els seus ingredients, característiques i la simbologia i vincle amb Mataró. Un cop finalitzada la degustació i un cop feta la tria, cada persona va poder indicar sobre una butlleta l’opció preferida i alhora proposar un nom per a la galeta guanyadora. Les butlletes van ser dipositades personalment pels assistents a l’interior d’una urna.


En el procés es van recollir més de 250 butlletes. El resultat de la votació ha determinat que la galeta guanyadora és l’opció A, que es correspon amb la galeta elaborada per la pastisseria Uñó, i que va presentar un carquinyoli líquid amb una textura molt cruixent que guardava al seu interior un fruit (avellana o ametlla).


 


El “bateig” i la presentació oficial




A partir d’aquests moments, l’IMPEM treballa en la tria del nom de la galeta i del seu embolcall. Durant l’Innova 360° també es van recollir diferents propostes de “packaging” i ara cal veure quines són les més adients pel producte i per la seva distribució i venda.


Es preveu que la galeta es presenti públicament durant la primavera de 2009.