Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Mataró Bus posa en marxa els canvis de la nova xarxa del servei

Escoltar

El Mataró Bus posa en marxa els canvis de la nova xarxa del servei

S’han editat 65.000 guies per informar de les modificacions

Demà dissabte, 16 de maig, es posen en funcionament les modificacions puntuals que s’han fet a la nova xarxa del Mataró Bus. Les modificacions afecten a les línies 3, 4, 6 i 8 i a la 7 que amplia el servei els dissabtes a la tarda. A més, s’han hagut d’incorporar nous canvis a les línies 1 i 4 causats per les obres de reurbanització de la Muralla de Sant Llorenç.


 

Per tal de donar a conèixer als usuaris les modificacions de les línies, l’Ajuntament ha distribuït 43.000 guies informatives a les llars de Mataró pel sistema de bustiada que incorporen tots els canvis, fins i tot els temporals que ocasionen les obres de la Muralla de Sant Llorenç, i 7.000 que es podran trobar als vehicles del Mataró Bus, als centres cívics i a les oficines d’atenció ciutadana. També s’han editat 15.000 guies més completes que també es podran trobar en els equipaments públics. Quan finalitzin les obres i els recorreguts es normalitzen l’Ajuntament editarà noves guies.

 

Les modificacions s’han fet arran del compromís adquirit per l’Ajuntament d’analitzar durant els primers tres mesos el funcionament de la xarxa i adoptar els ajustos que fossin necessaris. Així, a partir de la seva posada en marxa s’han fet reunions amb entitats i associacions i s’han recollit suggeriments i propostes que han donat com a resultat un seguit d’ajustos que donen resposta a les demandes dels usuaris.

 

La nova xarxa del Mataró Bus es va posar en funcionament el passat 31 de gener arran del nou contracte del servei que l’Ajuntament va adjudicar a CTSA l’any passat fins a 2013, amb la possibilitat d’ampliar-lo fins al 2023.

 

Les obres d’urbanització de la Muralla de Sant Llorenç són una de les actuacions que subvenciona el Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL).

 

 

Modificacions de la xarxa del Mataró Bus

 

. Línia 1: (Temporal, de maig a octubre aproximadament, causades per les obres de la Muralla de Sant Llorenç). Línia circular. Després de la parada del Parc Central continuarà pel Camí de la Geganta, ronda de Joan Prim, ronda d’Alfons XII i Camí Ral fins La Rambla on recuperarà el seu recorregut habitual.

 

. Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda. Es perllonga en sentit Hospital des de la ronda de Miguel de Cervantes per la ronda d’Alfons X el Savi (es recupera la parada del Palau), carretera de Mata (es fa un ús més intensiu de la nova parada de la línia P, la de Mata-Vallveric-Pla d’en Boet). S’anul·la la nova parada “Cervantes”. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 23.

 

. Línia 4: (Temporal, de maig a octubre aproximadament, causades per les obres de la Muralla de Sant Llorenç). Cirera-Molins. Es perllonga fins a l’Hospital. Després de la parada del Parc Central continuarà pel Camí de la Geganta, ronda de Joan Prim, ronda d’Alfons XII i Camí Ral fins La Rambla on recuperarà el seu recorregut habitual. S’elimina del recorregut la Riera de Cirera i la parada “Tanatori” i es recupera l’itinerari per la carretera de Cirera.



. Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata. Es perllonga el recorregut fins al carrer de Sòcrates per facilitar l’accés a Cirera i al Tanatori. S’amplia el recorregut fins a la plaça dels Molins. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 15 minuts a 19.

 

. Línia 8: La Rambla-Galícia. La línia arribarà fins a l’estació de Renfe, al Parc Central i canviarà el sentit del recorregut a La Llàntia per afavorir la pujada. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 25.

 

. A més, a la Línia 7 (Plaça de les Tereses-Cerdanyola) s’amplia el servei a dissabtes a la tarda.