Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Ral·li Solar Phebus 2009 arribarà a Mataró el 31 de maig en la darrera etapa de la cursa a Catalunya

Escoltar

El Ral·li Solar Phebus 2009 arribarà a Mataró el 31 de maig en la darrera etapa de la cursa a Catalunya

Els vehicles arribaran al Parc Central

El Ral·li Solar Phebus 2009 arribarà a Mataró el proper 31 de maig, en la darrera etapa que aquesta cursa de vehicles amb motor d’emissió zero farà a Catalunya abans de continuar el recorregut previst pel sud de França.


 

L’alcalde, Joan Antoni Baron, la presidenta de Mataró Energia Sostenible, Quiteria Guirao, la presidenta de la fundació pública TecnoCampus Mataró-Maresme, Alícia Romero, i el president de l’entitat promotora de la cursa, l’Associació Volt-Tour, Patrick Renau, han signat avui un conveni de col·laboració per a l’organització del ral·li al seu pas per Mataró.

 

El Ral·li Solar arribarà al Parc Central el 31 de maig a partir de les 12.00 h. Fins a les 17.00 h, els vehicles participants quedaran exposats al parc, al costat de l’escultura de Josep Puig i Cadafalch. L’objectiu és acostar als ciutadans un projecte sostenible format per vehicles carregats per energies renovables.

 

 

Vehicles Emissió Zero

 

En l’“European Solar Rallye Phebus” hi participen només Vehicles d’Emissió Zero o Vehicles d’Emissió Local Zero. Per tant, durant el ral·li els vehicles participants no poden fer cap emissió de gasos considerats per la Comunitat Europea com a contaminants (NOx, CO, S, etc…), ni de gasos que intervinguin en l’Efecte Hivernacle (CO2).



L’essència del ral·li és que els vehicles, que són carregats amb energies renovables, siguin el més eficients possibles (kwh/km). L’objectiu és fomentar el coneixement dels avantatges de l’ús del vehicle elèctric en àrees urbanes.

 

El ral·li, per tant, està dissenyat per a tot tipus de vehicles moguts per energia solar: prototips solars, vehicles elèctrics, bicicletes elèctriques, etc. que podran recarregar amb energia produïda pel sol (o altres fonts renovables) en les diferents parades. Els participants són inscrits en diferents categories, depenent del tipus de vehicle.



Aquest ral·li ha estat organitzat cada any des del 2000 per dues associacions (Phebus-Ariege i Volt-Tour) i té el suport de la Generalitat de Catalunya i de les diferents administracions del sud de França, a més d’empreses privades i d’ajuntaments com el de Mataró.

 

 

Col·laboració de Mataró

 

D’acord amb el conveni de col·laboració, el Ral·li Solar és patrocinat enguany per Mataró Energia Sostenible SA, societat que té l’objectiu de desenvolupar projectes energètics que ajudin a fer més sostenible el model de ciutat de Mataró, i que aporta 3.500 € a l’organització de la cursa. El projecte principal de Mataró Energia Sostenible és portar a terme i gestionar un sistema energètic ecològicament eficient: el Tub Verd.

 

El Tub Verd és una xarxa de distribució de calor que aprofita l’energia sobrant d’infraestructures ambientals. Aquesta energia s’utilitza per a l'escalfament d'aigua i la climatització d'edificis. A causa de la substitució del consum de combustibles fòssils, com ara el petroli o el gas natural, el sistema innovador del Tub Verd és una solució energètica que respecta el medi ambient i evita les emissions de gasos d’efecte hivernacle. Aquest sistema, conegut com a District Heating, és molt popular al nord d’Europa i a molts llocs del món, on fa temps que està implantat.

 

També col·labora amb el ral·li la fundació pública TecnoCampus Mataró-Maresme. A través de l’Escola Universitària Politècnica de Mataró, la fundació col·labora en la confecció d’un reglament que permeti avaluar l’eficiència dels vehicles elèctrics que participaran en el cursa. El mateix dia de la prova es farà una valoració dels vehicles considerant paràmetres com el consum per quilòmetre, la capacitat de càrrega o l’autonomia dels mateixos.