Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament presenta al·legacions al projecte de Pla Territorial Metropolità de Barcelona

Escoltar

L’Ajuntament presenta al·legacions al projecte de Pla Territorial Metropolità de Barcelona

Proposa mantenir la línia de tren de la costa però amb traçat soterrat

L’Ajuntament de Mataró ha presentat al·legacions al projecte de Pla Territorial Metropolità de Barcelona que la Generalitat de Catalunya va aprovar inicialment al juny. A l’informe d’al·legacions es proposa mantenir la línia de tren de la costa amb un traçat soterrat al tram del front marítim de Mataró, entre les rieres d’Argentona i de Sant Simó, així com l’estació actual.
 
A més d’aquesta al·legació en relació a la xarxa ferroviària, l’Ajuntament demana a la Generalitat, entre altres propostes, que esmeni alguns desajustos detectats als plànols incorporats al projecte de Pla pel que fa a diferents sectors de Mataró.
 
També es proposa delimitar la part nord del Turó de Cerdanyola com a espai de protecció especial i no com a espai de protecció preventiva, per evitar que sigui un àmbit residual entre zones de major protecció tal i com figura al projecte actual.
 
 
Plans directors
 
L’Ajuntament també proposa definir un Pla director de les planes agrícoles del Maresme, que actualment no disposen d’una planificació supramunicipal conjunta tot i tenir molta incidència i identitat pròpia dins del territori.
 
Així mateix, Mataró creu adient que el Pla Territorial Metropolità concreti la necessitat de dur a terme un Pla director urbanístic d’ordenació del litoral del Maresme, que es podria plantejar en dos àmbits: Montgat-Mataró i Sant Andreu de Llavaneres-Tordera. L’Ajuntament també creu necessari concretar i elaborar el Pla director urbanístic de la mobilitat al Maresme, així com definir les noves centralitats que generaran als municipis del Maresme els futurs projectes ferroviaris, amb la posada en marxa de noves estacions.