Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’IMPEM guanya un premi de la Diputació de Barcelona en matèria de comerç

Escoltar

L’IMPEM guanya un premi de la Diputació de Barcelona en matèria de comerç

El projecte és un taller per formar joves en l’àmbit turístic i comercial

Mataró ha estat un dels municipis guanyadors de la quarta edició dels premis de Comerç Urbà i de Proximitat de la Diputació de Barcelona. El projecte guanyador és “Casa d’oficis: Mataró CTC, Comerç i Turisme per a la ciutat” al qual se li ha concedit el premi en la categoria Manteniment i serveis dotat en 8.000 €. El projecte "Mataró, comerç mediterrani" també presentat dins la mateixa categoria, va quedar entre els altres dos finalistes. El lliurament de guardons va tenir lloc ahir a la nit al Teatre del Foment de Molins de Rei.


 

Mitjançant el lliurament del premis de Comerç Urbà i de Proximitat a les millors actuacions municipals, l’Àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona vol reconèixer la tasca desenvolupada pels ens locals en la millora i consolidació del comerç urbà i de proximitat del municipi.

 

Els premis, que tenen set categories, es van concedir als següents municipis: premi Amabilitat a l'entorn urbà, a Molins de Rei (8.000 €), premi Manteniment i serveis, a Mataró (8.000 €), premi Petits municipis, a la Mancomunitat La Plana (8.000 €), premi Integració del mercat municipal, a Barcelona (8.000 €), premi Valors dels mercats municipals, a Vic (8.000 €), premi Sinèrgies entre mercats municipals, a Sabadell (8.000 €) i premi Dinamització comercial, a Manlleu (10.000 €).

 

Per participar en la candidatura dels premis, els projectes presentats pels diferents municipis havien d’haver estat realitzats entre l'1 de juliol de 2007 i el 30 de juny de 2008.

 

 

“Casa d’oficis: Mataró CTC, Comerç i Turisme per a la ciutat”

 

El projecte “Casa d’oficis: Mataró CTC, Comerç i Turisme per a la ciutat” està promogut per l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) i està subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), el Fons Social Europeu i l’IMPEM.

 

Aquest projecte és un taller dedicat a l'àmbit del turisme i del comerç que forma joves com a dinamitzadors turístics i comercials i informadors turístics. Els nois i noies d'aquest projecte presten serveis diversos relacionats amb l'aprenentatge en l'àmbit de la informació sobre els recursos turístics, culturals i comercials de la ciutat i la dinamització comercial i turística. En total suposa unes 14.000 hores de treball pràctic.

 

La iniciativa s’emmarca dins les actuacions municipals que impulsa l’Àrea d’Innovació i Promoció de Ciutat en el seu objectiu de polítiques actives d’ocupació, en especial adreçades a joves, i en la implantació de les activitats de promoció de ciutat que potenciïn el comerç i el turisme com a elements de dinamització de la vida social i econòmica de la ciutat.

 

El projecte “Mataró, comerç mediterrani”, finalista en la mateixa categoria, pretén acostar als estudiants d’ESO, Batxillerat i cicles formatius la realitat del comerç de Mataró, donar a conèixer el model comercial de la ciutat, els agents que hi participen, les funcions que desenvolupa el comerç en el seu entorn urbà, i el pes que aquest sector representa com a primer sector d’ocupació de la ciutat. El document, que també presenta els projectes urbanístics de futur que preveuen una nova dotació comercial, s’estructura en una presentació audiovisual que es complementa amb una explicació i posteriorment amb una visita a peu a un eix comercial de la ciutat.