Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina de Turisme i el punt d’informació de la platja registren 14.480 visitants durant la temporada d’estiu

Escoltar

L’Oficina de Turisme i el punt d’informació de la platja registren 14.480 visitants durant la temporada d’estiu

Un 18% dels usuaris d’aquest servei són estrangers

L’Oficina de Turisme i el punt d’informació del front marítim han atès 14.480 persones durant la temporada d’estiu, des de l’1 de maig fins al 14 de setembre. Aquestes dades representen un increment del 15,88 % pel que fa als usuaris de l’estiu 2008, tot i que cal tenir present que la temporada ha estat més llarga que l’any passat. Si es té en compte el mateix període d’obertura de l’any anterior (16 de maig), l’augment d’usuaris ha estat d’un 6,29%.

 

Situada als baixos de l’Ajuntament (La Riera, 48), l’Oficina de Turisme ha atès 8.503 visitants, que representen el 58,72% dels usuaris totals. El punt d’informació de la platja, instal·lat a l'estiu al passeig Marítim, davant la platja del Varador, ha rebut 5.977 visitants, que són un 41,28% del total.

 

Pel que fa a la procedència dels usuaris, el 64,16 % són de Mataró, el 4,52 % són d’altres municipis de la comarca, el 9,92% són de la resta de Catalunya, el 2,91% de la resta d’Espanya i el 18,48% són estrangers. Les principals procedències dels visitants estrangers són França, Regne Unit i Itàlia.

 

Igual que la temporada anterior, durant els mesos de juliol i agost el punt d’informació del front marítim ha ofert un punt de lectura amb guies turístiques, llibres d’informació i història locals, i premsa nacional i estrangera diària en anglès, francès, alemany, italià i, aquest any, també en holandès. Més de 1.200 persones han utilitzat aquest servei.

 

El nombre d’usuaris de les rutes audioguiades i de les visites guiades s’ha incrementat un 11,5% respecte l’any 2008, amb 1.069 usuaris. Enguany s’han fet rutes i visites guiades també els caps de setmana de maig i juny, a més de les organitzades com en anys anteriors al juliol i primera setmana de setembre.

 

Aquest estiu, 13 operadors nàutics han ofert activitats vinculades al mar, com batejos subaquàtics, sortides de busseig, xàrter de velers, navegació a vela, mini creuers, pesca esportiva cursos de windsurf, passejades en vaixell i, com a novetat, sortides nocturnes al mar. Tota aquesta oferta d’activitat nàutica ha estat difosa en el marc de la campanya de comunicació d’estiu promoguda per l’IMPEM.

 

L’oferta lúdica nocturna a les platges i al passeig Marítim de Mataró s’ha consolidat com un dels principals atractius d’oci i lleure amb un ampli ventall d’activitats programades: monòlegs, cinema a la fresca, festes i concerts. Aquesta oferta ha atret a un nombrós públic de Mataró i municipis propers, i els operadors han pogut constatar també un increment de públic estranger.

 

L’ocupació hotelera d’aquesta temporada ha estat d’un 50,44,% i l’ocupació del càmping d’un 78,25%. Aquest darrer ha arribat a un 89,5% d’ocupació al mes d’agost.

 

 

Protecció Civil

 

El servei preventiu de vigilància, salvament i socorrisme s’ha desenvolupat en dues temporades a les platges de Sant Simó, Callao, Varador i Ponent. Cal destacar que la temporada alta s’ha allargat durant tot l’agost i primera quinzena de setembre, de manera que les platges han tingut vigilància fins l’inici del curs escolar.

 

- Temporada mitja: caps de setmana del 16 de maig al 14 de juny, amb 7 efectius

- Temporada alta: del 20 de juny al 13 de setembre, amb 21 efectius

 

Creu Roja realitza el servei mitjançant conveni amb l’Ajuntament. Durant la passada temporada d’estiu s’han dut a terme 476 assistències a banyistes, 15 evacuacions a centres hospitalaris i 21 rescats. S’ha produït una significativa reducció de les assistències (841 al 2008), sobretot per la menor presència de meduses. El motiu més elevat d’assistències són els traumatismes (53%), cops o petites incisions i contusions típics a les platges, seguit de les picades i al·lèrgies (29%), que han disminuït molt respecte a l’any passat.

 

Dins de les incidències, el 30 de juny es va produir la mort d’una dona que es banyava fora de l’horari de vigilància. D’altra banda, el 2 de setembre l’Ajuntament de Mataró va activar el Pla d’actuació municipal per contaminació accidental de les aigües marines per la presència de petites restes d’hidrocarburs, situació que es va normalitzar el 3 de setembre.

 

Creu Roja també ha fet aquest any 1.137 accions preventives, consistents en suggeriments, advertències i informació que es dóna als usuaris.

 

 

Seguretat policial

 

A més de la vigilància ordinària que desenvolupa la Policia Local, durant l’estiu es duu a terme una vigilància específica a l’àmbit del passeig marítim i les platges, amb agents que fan el servei amb bicicleta. Per a aquest dispositiu especial s’ha disposat de 5 agents del 16 de maig al 13 de setembre.

 

Els serveis més destacats de la Policia Local a les platges durant el període d’estiu han estat: 8 actuacions per venda ambulant (5 al 2008), 2 serveis per acampada a la sorra ( 1 servei al 2008), 17 serveis per baralles o discussions (6 serveis al 2008), 42 serveis per molèsties ocasionades per persones (35 serveis al 2008), 33 serveis per furts i/o robatoris (31 al 2008), 4 serveis per danys en vehicles (1 al 2008), 5 detencions (1 al 2008), 14 actes per sorolls (3 al 2008) i 1.495 denúncies de trànsit per diferents conceptes (1.829 denúncies al 2008).