Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Un projecte de final de carrera estudia la incidència de l’obertura de la Via Europa a Mataró

Escoltar

Un projecte de final de carrera estudia la incidència de l’obertura de la Via Europa a Mataró

L’alcalde, Joan Antoni Baron, ha presidit aquest matí la presentació de l’estudi “Incidència de l’obertura de Via Europa a Mataró. La unió del mar amb la muntanya”, que han realitzat els arquitectes tècnics Xoán Inocencio i Héctor Mayo. A l’acte, que ha tingut lloc a la Nau Gaudí, també han assistit el regidor d’Urbanisme, Ramon Bassas, i el gerent de PUMSA, César Fernández.


L’estudi és un projecte de final de carrera que analitza la creació de la Via Europa des de diferents perspectives: aborda la història i la cronologia de les normatives aplicables, l’evolució i tipologia de l’habitatge, la viabilitat del projecte, el comerç, les zones verdes i el medi ambient, el transport i xarxes de distribució, el servei sanitari i, finalment, fa un estudi econòmic.


 

El que conclou és que, de manera general, la Via Europa ha estat una intervenció ben pensada perquè ha demostrat que ha respost a la finalitat d’unir el centre de la ciutat amb els accessos de l’autopista i alhora ha sigut un element cohesionador dels barris del voltant, com La Llàntia, Cirera, Molins i el Parc Central. També assenyala que la ràpida consolidació de la zona és el resultat, en part, de la realitat socioeconòmica i que, en comptes de convertir-se en una ampliació dels barris ja existents, s’ha creat un de nou, que es calcula que té uns 8.140 habitants.

 

 

Evolució del preu de l’habitatge a tota la ciutat

 

Malgrat centrar-se en la Via Europa, l’estudi recull també dades d’interès per tota la ciutat, com l’evolució de preus de que ha sofert el mercat immobiliari, que ha estat del 342% en 10 anys. L’any 1997 el preu mig del m2 a Mataró era de 747 euros i el 2007 de 3.297 euros.