Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Port de Mataró ampliarà a ponent l’espai destinat a reparació i manteniment d’embarcacions

Escoltar

El Port de Mataró ampliarà a ponent l’espai destinat a reparació i manteniment d’embarcacions

La Junta de Govern aprova inicialment l’Estudi de detall de l'àrea tècnica

La Junta de Govern Local va aprovar ahir, 20 de setembre, inicialment, l’Estudi de detall d’ordenació volumètrica de la futura àrea tècnica del Port de Mataró. El document urbanístic, promogut pel Consorci del Port de Mataró, concreta com seran les alçades, ocupació i alineacions del nou edifici d’oficines i taller-drassanes que es construirà a la zona de ponent de les instal·lacions.

 

La nova àrea tècnica s’inclou dins el Pla especial del Port, i és una de les actuacions previstes al Pla estratègic i director del Port de Mataró aprovat al setembre de 2009. La seva posada en marxa permetrà ampliar significativament l’espai dedicat a la reparació i manteniment d’embarcacions.

 

L’àrea quedarà ubicada a la zona de varada de ponent, coneguda popularment com a platja de Pequín, una zona on el bany no està permès. La superfície de l’àmbit de l’estudi és de 12.652,47 m², tres quartes parts de la qual correspon al moll de l’entorn.

 

S’hi preveu una zona de reparació i manteniment d’embarcacions consistent en el perllongament de l’espigó de ponent per formar un nou contradic, la creació d’una nova dàrsena a l’oest de la dàrsena pesquera, la formació d’un moll i esplanada de treball, i un edifici que contindrà nau de pintura, tallers, comerç nàutic i oficines. L’edifici estarà format per dos volums en forma d’L, un d’una planta pel taller i l’altre de dues plantes per a oficines, amb un sostre màxim de 1.900 m² edificats.

 

La proposta de l’estudi de detall no esgota les possibilitats d’ocupació i superfície construïda que contempla el Pla especial del Port. L’estudi també preveu una reserva d’estacionament de 26 places de cotxe, a situar entre la façana del nou edifici i el passeig marítim.

 

 

Embranzida al sector de la reparació de grans iots

 

Una característica important de la futura àrea tècnica és la capacitat per acollir embarcacions de gran eslora que ara no poden accedir al port actual. Això farà possible el creixement del sector de repair & refit (manteniment i rehabilitació de grans iots), que és una de les indústries emergents del sector de la nàutica internacional. Aquesta activitat és un dinamitzador de tota una sèrie de sectors i empreses subcontractistes que conflueixen en els treballs realitzats als superiots: mecànica i motors, pintura, polímers, electrònica, ràdiocomunicacions, metal·lúrgia, fusteria, interiorisme, tèxtil llar, ebenisteria, veleria, acastillatge, software, informàtica, etc.

 

 

Tramitació

 

Prèviament a l’aprovació definitiva, l’Estudi de detall haurà de superar un període d’informació pública de 20 dies.

 

D’altra banda, el Consell de Govern del Consorci del Port té previst portar a aprovació inicial l’avantprojecte de l’àrea tècnica el proper 30 de setembre.