Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els usuaris del Mataró Bus puntuen el servei amb un 7,69

Escoltar

Els usuaris del Mataró Bus puntuen el servei amb un 7,69

L’aspecte més destacat és la seguretat amb 8,08 punts sobre 10

L'empresa Corporación Española de Transporte, SA (CTSA), concessionària del servei de Mataró Bus, ha presentat l’onzena enquesta anual de satisfacció dels usuaris sobre el servei de transport públic a Mataró. L’enquesta, feta al novembre de 2009,  és la primera que es realitza després de la remodelació de la xarxa i s’ha realitzat sobre una mostra de 811 viatgers escollits de forma aleatòria segons la proporció d’usuaris per línies, dies de setmana i franges horàries.


 

Segons l’enquesta, els usuaris del Mataró Bus valoren globalment el servei amb 7,69 punts sobre 10. En general els aspectes que es valoren a l’enquesta reben una valoració de notable. Així, l'aspecte més destacat ha estat la seguretat amb 8,08 punts; segueix el tracte del personal amb una valoració de 8,00; la informació dels recorreguts li segueix amb un 7,81; informació d'horaris 7,74; la neteja 7,68; comoditat 7,59; recorreguts 7,57; puntualitat 7,52; qualitat de les parades 7,32; horaris 7,26; i finalment, la freqüència de pas ha obtingut 7,05 punts.

 

Quant al perfil dels usuaris, les dones representen un 65,6% dels viatgers, arribant pràcticament a duplicar els homes, 34,4%. Pel que fa a l’ocupació dels usuaris, la meitat dels usuaris, un 50,92%, és població ocupada, seguit dels estudiants amb un 14,06%, el mateix percentatge que els jubilats, un 14,06%, mentre que un 10,6% d’usuaris no tenen feina. Del grup de treballadors, el 18,7% pertanyen al comerç i el 33,3% són treballadors de serveis.

 

L’enquesta també senyala que el 58% dels usuaris no disposa de carnet de conduir, i el 24,41% dels usuaris fa servir el transport públic tot i disposar de vehicle propi.



Pel que fa als títols de transport utilitzats, els títols d’abonament integrats són els més emprats pels viatgers de Mataró Bus, amb un 55,74%, seguit del Carnet Blau amb un 20,78%, i el bitllet senzill amb un 19,52%.






Mataró Bus: més línies, més cobertura geogràfica

 

La nova xarxa de transport públic, implantada des del gener de 2009, ha introduït millores en el servei. Entre els objectius de la reestructuració de la xarxa destaquen la creació de línies que donen resposta als itineraris amb més demanda; el nombre de línies s’ha ampliat de 6 a 8, i s’han incorporat 12 nous autobusos, que han permès ampliar de 22 a 24 el nombre total d’autobusos en circulació. Amb les noves línies s’ha millorat la cobertura geogràfica, de manera que els autobusos arriben a zones de la ciutat que no tenien servei, com la urbanització de Can Vilardell. En el futur també es preveu que arribin al TecnoCampus i al Rengle.

 

Respecte a la millora de les parades, s’han instal·lat un total de 39 noves plataformes, de manera que la major part de les parades de Mataró Bus compten a partir d’aquest any amb aquesta millora de l’accessibilitat. Paral·lelament, durant el 2009 s’ha adjudicat el nou contracte de manteniment i explotació de publicitat en marquesines, fet que permetrà anar incorporant aquestes instal·lacions cada cop a més parades de forma progressiva.