Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina de Turisme i el Punt d’informació de la platja registren 11.671 visitants durant l’estiu 2010

Escoltar

L’Oficina de Turisme i el Punt d’informació de la platja registren 11.671 visitants durant l’estiu 2010

Mataró rep per primer cop dues certificacions en matèria de qualitat turística

L’Oficina de Turisme i el Punt d’Informació del front marítim han atès aquest estiu un total de 11.671 persones, des de l’1 de maig fins al 12 de setembre en què va finalitzar la temporada estiuenca. Aquesta xifra representa un descens del 18,74% respecte l’any passat en què la temporada va ser més llarga.



De les 11.671 persones ateses, el Punt d’Informació del front marítim n’ha atès 4.557 i l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament les 7.114 restants.


 

Pel que fa a la procedència, el 68,02% eren de Mataró, el 3 % d’altres municipis de la comarca, el 9,07% de la resta de Catalunya, el 2,71% d’altres comunitats i el 17,21%, estrangers. Els visitants de les altres comunitats provenien majoritàriament de Madrid, València, País Basc i Andalusia i dels estrangers França, Regne Unit, Itàlia, Alemanya i Països Baixos.

 

 

El punt de llibre de Mataró, el producte més venut

 

La novetat d’aquesta temporada ha estat l’exposició i venda de productes de marxandatge al Punt d’Informació del front marítim, convertint-se en un punt de venda de la Botiga Mataró, Emporta’t Ciutat. Els productes més venuts han estat la nova línia de productes relacionats amb l’estiu tals com a gorres, samarretes i bosses de la marca Mataró, Ciutat Mediterrània.

 

A més, com en les darreres temporades, durant els mesos de juliol i agost el Punt d’Informació del front marítim va instal·lar el punt de lectura que va donar servei a 1.251 persones. També es van realitzar tertúlies literàries organitzades amb la col·laboració del Consorci per a la Normalització Lingüística del Maresme. Com la temporada passada, el punt d’informació turística va oferir un servei gratuït de WiFi.

 

Per la seva banda, la Botiga Mataró emporta’t ciutat ubicada a l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament, que compta amb més de 103 productes, va vendre durant la temporada 486 articles. Entre els més venuts destaquen el punt de llibre Mataró, el cartell de les comparses i les figures dels gegants.

 

 

Més usuaris de les rutes turístiques

 

Quant a les rutes turístiques, el nombre d’usuaris dels 19 diferents tipus de rutes que es van oferir, entre rutes audioguiades i visites guiades, s’ha incrementat un 20,3% respecte l’any 2009, amb 1.266 usuaris. 

 

Les propostes turístiques van ser gestionades per l’IMPEM, l’IMAC, i per altres entitats i operadors privats.





Ocupació hotelera



L’ocupació hotelera durant la temporada estiuenca ha estat del 56,9% per a l’Hotel Castell de Mata, 46,87% per al NH Ciutat de Mataró, 23,6% per a l’Hotel Colon, 52,94% per a l’Hotel Ibis i 59,4% per al Càmping Barcelona. 

 



Mataró rep la seva primera certificació de qualitat turística

 

Entre els fets destacats de la temporada Aaquest any Mataró ha rebut dues distincions en matèria de qualitat turística.



En primer lloc el distintiu SICTED (Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació) obtingut per l’Oficina de Turisme i la platja del Varador de Mataró, atorgat pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç. Aquesta en concret és la primera certificació en matèria de qualitat turística que obté la ciutat.

 

I, en segon lloc la certificació “Q” de qualitat turística obtinguda per les platges del Varador i el Callao. Aquesta és una certificació que atorga l’ICTE (Instituto para la Calidad Turística Española) a aquelles platges que compleixen uns nivells de qualitat en els serveis i en les mesures de seguretat, higiene i medi ambient.

 

 

Protecció Civil

 

Pel que fa la prevenció i la seguretat, el servei preventiu de vigilància, salvament i socorrisme que presta la Creu Roja mitjançant el conveni amb l’Ajuntament, es va oferir a les platges de Sant Simó, El Callao, Varador i Ponent des del 5 de maig fins al 12 de setembre.

 

En concret s’han dut a terme 954 assistències a banyistes, 22 evacuacions i 12 rescats, 5 dels quals de força gravetat. De les 954 assistències, 379 es van produir a la platja d’El Callao i Sant Simó, 246 a la platja del Varador i 329 a la de Ponent.

 

La xifra d’assistències d’aquest any és gairebé el doble respecte a la de 2009, en què es van enregistrar 476 assistències. La principal causa d’aquest increment es pot atribuir a la quantitat de bancs de meduses que van envair la costa catalana i, en conseqüència, es van produir més casos de picades i les al·lèrgies.



En segon terme, els traumatismes han representat un 28% de les assistències, on s’engloben les ferides i contusions habituals a la platja.

 

Creu Roja també ha fet èmfasi aquest any en la prevenció, augmentant les accions d’aquest tipus (suggeriments, advertències i informació) de 1.137 de l’any passat a 6.228 en 2010. Els avisos preventius es van fer sobretot als usuaris de les roques i els espigons.

 



Seguretat policial

 

A més de la vigilància ordinària que desenvolupa la Policia Local a la zona del Passeig Marítim i les platges, entre el període del 16 de maig i el 12 de setembre es va realitzar una vigilància més específica degut a l’increment d’afluència de públic. Per donar aquest servei, es va contar amb agents de la Policia Local de la Secció de Seguretat Ciutadana i del servei de Policia de Barri.



Els serveis més destacats de la Policia Local a les platges durant el període d’estiu han estat: 3 actuacions per venda ambulant (8 al 2009), 2 serveis per acampada a la sorra (igual xifra al 2009), 4 serveis per baralles o discussions (17 al 2009), 26 serveis per molèsties ocasionades per persones (42 al 2009), 16 serveis per furts i/o robatoris (33 al 2009), 1 acta per sorolls (14 al 2009) i 440 denúncies de trànsit per diferents conceptes (1.495 denúncies al 2009).



Aquest any no s’ha produït cap detenció (5 al 2009) ni tampoc cap dany a vehicles (4 serveis per aquesta causa al 2009)