Mataró acull la segona trobada anual del programa “Centres i eixos comercials urbans”
La presidenta de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, la directora general de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Gemma Puig i el president de la Unió de Botiguers de Mataró, Jordi Vallcorba participen avui en la segona trobada del programa “Centres i eixos comercials urbans” que organitza el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya amb la col·laboració de l’IMPEM.
La trobada consistirà en una reunió de treball, que tindrà lloc a partir de les 10.30 h a l’Ateneu Caixa Laietana, en què participaran els representants locals i les associacions de l’àmbit del comerç de les 10 poblacions catalanes que formen part del programa “Centres i Eixos Comercials Urbans”: Vilafranca del Penedès, Lleida, Districte Sant Andreu de Barcelona, Figueres, Girona, Badalona, Igualada, Vic, Terrassa i Mataró.
Aquesta és la segona reunió anual del programa, l’anterior va ser a Lleida, i en ella es parlarà de les zones d’excel·lència comercial i la relació d’aquestes amb el municipi. L’objectiu és fer una valoració de les actuacions desenvolupades a cada territori durant l’any 2009, any 0 del programa en el cas de Mataró, i intercanviar experiències i noves propostes d’actuacions a desenvolupar per tal d’assolir les zones d’excel·lència comercial.
Aquest programa va dirigit als eixos comercials que acompleixen uns requisits concrets, coma ara ser poblacions de més de 50.000 habitants o capitals de comarca, disposar d’una concentració comercial en la zona amb mínim 400 establiments comercials i de serveis o que el pla de dinamització anual disposi d’una gestió professionalitzada contractada per l’associació, entre d’altres. Els objectius del programa, que s’ha plantejat en fases, són a més de consolidar el projecte de dinamització vigent, avançar cap un model futur de col·laboració públic privat.
Per aquesta raó durant l’any 0 del programa, s’ha portat a terme una anàlisi de l’oferta comercial, de la demanda i dels serveis, així com d’altres aspectes vinculats en l’entorn de l’eix comercial Comerç Mataró Centre. Aquesta anàlisi permetrà elaborar, al llarg de l’any 2010, any 1 del programa, el pla d’actuació que degudament consensuat amb la resta d’agents condueixi la zona cap a l’excel·lència comercial.