Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró estudia la mobilitat en els polígons industrials

Escoltar

Mataró estudia la mobilitat en els polígons industrials

El 71 % dels enquestats es desplaça del domicili a la feina en vehicle privat



El Servei de Mobilitat i l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) han coordinat el projecte Gestió de la Mobilitat en els Polígons Industrials (Gesmopoli), una iniciativa que lidera l’Àrea de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona. L’objectiu de Gesmopoli és la intervenció global i sostenible sobre l’àmbit de la mobilitat en els polígons industrials, incidint en les tasques de planificació, de negociació entre agents, de gestió i d’actuació sobre el territori.


 

A Mataró, el projecte ha representat la contractació, per part de la Diputació de Barcelona, d’un tècnic que durant 6 mesos ha realitzat un estudi en els polígons Pla d’en Boet I, II i les Hortes del Camí Ral. Els resultats del treball es van presentar a la darrera Comissió Informativa de Via Pública del mes d’octubre. Els objectius que persegueix aquest projecte són realitzar una anàlisi de la mobilitat actual en aquests polígons, detectar les mancances de mobilitat en l’àmbit d’estudi, plantejar la viabilitat d’actuacions per una mobilitat més sostenible, detectar les necessitats de les empreses vers la mobilitat, constituir una Mesa de Mobilitat i donar compliment a la Llei 9/2003 de Mobilitat.

 

 

Actuacions realitzades

 

En primer lloc es va portar a terme una anàlisi inicial de la mobilitat als polígons a partir d’enquestes a treballadors i responsables d’empreses. Les dades mostren que el 71 % dels desplaçaments del domicili al lloc de treball es realitzen amb vehicles privats; el 21 % a peu; el 3 % en vehicle compartit; el 2 % en bicicleta; el 2 % en transport públic i l’1 % en transport d’empresa. Dels enquestats, un 37 % estaria disposat a canviar de tipus de transport i un 54 % no.

 

Pel que fa a la procedència dels treballadors, un 73 % dels enquestats són de Mataró mentre que un 17 % són d’altres poblacions de la comarca del Maresme i un percentatge inferior provenen d’altres municipis.

 

El treball que s’ha portat a terme durant aquest semestre també s’ha traduït en la creació de més passos de vianants en els entorns de Camí del Sant Crist; s’ha modificat un tram de la Via Sèrgia amb la creació de mitjana i amb la semaforització de la cruïlla de la Via Sèrgia amb el carrer de la Bobinadora.També s’ha fet el projecte inicial del carril bicicleta al Camí del Sant Crist i el carrer de Joaquim Puig i Pidemunt i s’ha modificat el procediment de recollida de brossa i la neteja per atendre millor als usos industrial i d’oci nocturn que coexisteixen al polígon de Pla d’en Boet.  

 

A banda de les accions realitzades, s’ha fet un llistat amb les que es poden realitzar en un futur:

 

1.- Gestió integrada de la mobilitat: impulsar i supervisar l’elaboració i implementació del Pla de Mobilitat dels polígons.

2.- Potenciació del transport públic millorant la informació de l’oferta actual.

3.- Potenciació dels desplaçament en bicicleta amb la dotació d’aparcaments i estudi de la implementació del carril bicicleta.

4.- Millora de la seguretat viària.

5.- Foment de la compartició de vehicle.

 

 

Conclusions

 

El treball conclou que la gestió de la mobilitat a les empreses és inexistent; que existeix un ús molt elevat del vehicle privat (71 %); que hi ha un desconeixement de l’oferta pública de transport existent i que hi ha una manca d’oferta de transport públic adequada a les necessitats dels treballadors d’aquests polígons industrials.