Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Ple debat l’aprovació definitiva de l’Estudi de detall de l’àrea tècnica del Port per a manteniment d’embarcacions

Escoltar

El Ple debat l’aprovació definitiva de l’Estudi de detall de l’àrea tècnica del Port per a manteniment d’embarcacions

Les instal·lacions podran acollir grans iots



El Ple municipal debatrà avui, dijous 3 de febrer, l’aprovació definitiva de l’Estudi de detall de la futura àrea tècnica del Port de Mataró. El document urbanístic, promogut pel Consorci del Port de Mataró, concreta com seran les alçades, ocupació i alineacions del nou edifici d’oficines i taller-drassanes que es construirà a la zona de ponent de les instal·lacions.

 

La nova àrea tècnica s’inclou dins el Pla especial del Port, i és una de les actuacions previstes al Pla estratègic i director del Port de Mataró aprovat al setembre de 2009. La seva posada en marxa permetrà ampliar significativament l’espai dedicat a la reparació i manteniment d’embarcacions.

 

La futura àrea tècnica tindrà capacitat per acollir embarcacions de gran eslora que ara no poden accedir al port actual, i farà possible el creixement del sector de repair & refit (manteniment i rehabilitació de grans iots), una de les indústries emergents del sector de la nàutica internacional.

 

 

Descripció de les futures instal·lacions

 

L’àrea quedarà ubicada a la zona de varada de ponent, coneguda popularment com a platja de Pequín, una zona on el bany no està permès. La superfície de l’àmbit de l’estudi és de 12.652,47 m², tres quartes parts de la qual correspon al moll de l’entorn.

 

S’hi preveu una zona de reparació i manteniment d’embarcacions consistent en el perllongament de l’espigó de ponent per formar un nou contradic, la creació d’una nova dàrsena a l’oest de la dàrsena pesquera, la formació d’un moll i esplanada de treball, i un edifici que contindrà nau de pintura, tallers, comerç nàutic i oficines. L’edifici estarà format per dos volums en forma d’L, un d’una planta pel taller, de 17 metres d’alçada, i l’altre de dues plantes per a oficines, de 9 metres d’alçada. El sostre màxim seran 1.900 m² edificats.

 

La proposta de l’estudi de detall no esgota les possibilitats d’ocupació i superfície construïda que contempla el Pla especial del Port. L’estudi també preveu una reserva d’estacionament de 26 places de cotxe, a situar entre la façana del nou edifici i el passeig marítim.

 

La Junta de Govern Local va aprovar inicialment l’estudi de detall el 20 de setembre de 2010. Durant el període d’informació pública no s’han presentat al·legacions ni suggeriments. En el document definitiu només s’han incorporat esmenes tècniques i algunes condicions contemplades per la Direcció General de Ports, que va emetre informe a petició de l’Ajuntament.