Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Artur Mas inaugura l’Hotel Atenea Port i reclama sumar esforços com a única via per sortir de la crisi

Escoltar

Artur Mas inaugura l’Hotel Atenea Port i reclama sumar esforços com a única via per sortir de la crisi

L’alcalde diu que l’hotel ha obert la ciutat al turisme estranger i que Mataró ho ha d’aprofitar com a motor econòmic



El president de la Generalitat, Artur Mas, va inaugurar ahir a la tarda l’Hotel Atenea Port Mataró, un establiment promogut per l’empresa familiar catalana Grup Bonanova. Mas va donar les gràcies als promotors de l’hotel “perquè no és una època fàcil per invertir”, però ha recordat que a Catalunya encara hi ha “gent que se la juga per donar una empenta al país”.

 

El president de la Generalitat va lamentar que des de l’Estat no es compti amb Catalunya i va recordar que “som massa importants perquè se’ns menystingui i se’ns ofegui”. Mas va afegir que cal “sumar esforços” si es vol sortir bé de la crisi i que Espanya no se’n sortirà sense comptar amb Catalunya.

 

L’alcalde de Mataró, Joan Mora, va destacar que en temps difícils encara hi ha gent que té ganes de tirar endavant el país. Per a l’alcalde, l’hotel ha de ser un element “clau” per projectar Mataró cap Europa i la ciutat ho ha de saber aprofitar.

 

En la seva intervenció, el president del Grup Bonanova, Mariano Ganduxer, ha destacat la importància de la col·laboració de la iniciativa privada amb les administracions públiques, element que ha estat clau perquè aquest projecte sigui una realitat. Ganduxer ha demanat la complicitat dels habitants de Mataró i el Maresme per aconseguir l’èxit d’aquesta aventura i ha afegit que l’empresa ha fet “una aposta ferma per a la reactivació econòmica donant entrada a nous visitants que, a banda d’impulsar l’economia de la zona, podran accedir a la riquesa cultural, gastronòmica i a una àmplia oferta d’oci”.

 

L’acte d’inauguració de l’Hotel Atenea Port va comptar també amb l’assistència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder.

 

 

Pla estratègic i director del Port 

 

La construcció i posada en marxa del nou hotel està inclosa al Pla estratègic i director del Port de Mataró, impulsat pel Consorci Port de Mataró amb l’objectiu d’avaluar l’oportunitat de creixement i optimització de les instal·lacions com a motor econòmic i turístic de la ciutat i el seu entorn.. El consorci és l’òrgan gestor del port i està integrat per l’Ajuntament de Mataró i la Generalitat de Catalunya.

 

 

Hotel Atenea Port

 

L’Hotel Atenea Port ha estat promogut per l’empresa familiar catalana Grup Bonanova amb una inversió de 14 milions d’euros. La posta en servei d’aquest equipament suposa una contribució important en l’aposta estratègica de Mataró cap a una economia basada en els serveis i el turisme. Amb aquest establiment es pretén ajudar a què la capital del Maresme esdevingui pol d’atracció de turistes i motor econòmic de la comarca. L’objectiu és promoure el turisme de qualitat captant visitants relacionats amb el món dels negocis, l’oci, la nàutica i el turisme familiar.

 

L’Hotel, que aspira a convertir-se en motor econòmic per Mataró, ha creat més de quaranta llocs de treball directes, a la vegada que llocs de treball indirectes en moments puntuals, a més de servir-se d’empreses proveïdores de la ciutat.

 

Durant el mes d’agost l’ocupació de l’Hotel Atenea Port serà superior al 85%. Els hostes seran majoritàriament turistes estrangers que provenen de França (14%) Rússia (10%), Bèlgica (9%) i Holanda (7%) entre altres països. El turisme nacional representa el 20% del total de clients.

 

El client tipus és una família formada per 4 membres que s’allotgen a l’hotel de 4 a 8 nits i que aprofita la seva estada per combinar el turisme de sol i platja amb l’oferta cultural del Maresme i Barcelona. Durant la resta de l’any a l’Hotel hi ha una important presència de turisme de negocis que pernocten una mitjana de 2 a 4 nits.

 

L’Hotel disposa de 95 habitacions i 10 apartaments, sales per reunions i celebracions amb capacitat fins a 500 persones, un restaurant (Nuus) amb àmplia proposta gastronòmica, lounge bar, terrassa exterior amb piscina, wellness centre, biblioteca - business centre i aparcament.

 

Està construït en sòl portuari en una concessió administrativa de 30 anys i el projecte ha estat desenvolupat per l’estudi d’arquitectura Brullet&Associats. L’execució de les obres ha anat a càrrec de Forcimsa i els treballs d’instal·lacions a l’enginyeria Inel 2000.

 

L’Hotel ha estat promogut pel Grup Bonanova, empresa familiar catalana amb negocis en diversos sectors com l’hoteler, l’immobiliari, l’agrícola, les estacions de servei i els aparcaments, entre d’altres, amb quasi 200 treballadors.

 

L’establiment està comercialitzat per City Hotels Hispania, grup que també gestiona 9 hotels amb un total de 900 habitacions. Tot i la crisi, durant el 2011, el conjunt d’hotels de City Hotels va facturar més de 14 milions d’euros.