Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament ajusta els recorreguts de Mataró Bus per reduir el dèficit del servei

Escoltar

L’Ajuntament ajusta els recorreguts de Mataró Bus per reduir el dèficit del servei

Al 2013 se suprimiran expedicions però es reduirà el preu del bitllet senzill

L’Ajuntament introduirà a partir de gener canvis en els recorreguts i el nombre d’expedicions de diferents línies del Mataró Bus per fer front al dèficit del servei, tot ajustant l’oferta a la demanda actual. El Ple extraordinari celebrat ahir va aprovar la modificació del contracte de gestió del servei, que té adjudicat l’empresa Corporación Española de Transporte, SA.

 

L’ajust del servei consisteix, en primer lloc, a eliminar en totes les línies les expedicions en les franges horàries on hi ha menys de 10 passatgers, tot i que es mantenen el primer i el darrer servei del dia i en determinats casos s’amplia la freqüència de pas com a conseqüència d’eliminar bucles de recorregut. En concret, se suprimiran 66 expedicions en dies feiners.

 

També s’eliminaran alguns serveis de cap de setmana on la demanda és molt baixa i hi ha línies que poden ser alternatives per als usuaris. En concret, la línia 4 no tindrà servei els dissabtes i diumenges, i també s’elimina el servei de les línies 6 i 8 els matins de festius.

 

Altres canvis consisteixen a modificar recorreguts per eliminar extensions i parades a llocs on no hi ha demanada suficient. És el cas de la prolongació de la línia 5 a Can Vilardell, que s’eliminarà, així com el bucle de la línia 4 (Cirera). En aquesta línia se suprimiran les parades de Joan Peiró, C. Cívic Cirera i Pl. Antonio Machado i es connectarà directament amb la carretera de Cirera per fer la parada Cirera. A la línia 6 es consolida la desviació actual per obres, de manera que queda suprimit el recorregut per carretera de Cirera, carrer de Sòcrates i riera de Cirera (s’eliminen les parades Cirera i riera de Cirera). En aquesta mateixa línia s’eliminen també les parades de Figuera Major i Pl.Molins, connectant directament per la ronda de Sant Oleguer, on farà parada.

 

 

Apropar el servei al TecnoCampus

 

Els ajustos en el servei s’aprofiten també per acostar el recorregut de dues línies al TecnoCampus Mataró-Maresme, amb l’objectiu de potenciar l’ús del transport públic entre el col·lectiu d’usuaris del campus tecnològic.

 

Així, la línia 4 prolongarà el seu recorregut des de la parada de la plaça Dr. Fleming pel Camí Ral fins a la Porta Laietana, on tindrà una nova parada. Després continuarà per l’avinguda de Lluís Companys i el carrer de Sant Cugat fins a recuperar el trajecte habitual a la ronda de Francesc Macià.

 

La línia 8 també modifica el seu recorregut des de la parada de l’Institut Català de la Salut. Baixarà per l’avinguda de Lluís Companys i tindrà parada a l’edifici de Vidre-TecnoCampus (parada ja existent de les línies 1 i 2). Continuarà després pel Camí Ral, on s’habilitarà la nova parada Porta Laietana, per continuar amb el seu recorregut habitual. Se suprimiran les parades Alarona i President Macià.

 

Per últim, entre els ajustos a realitzar en el servei es farà una revisió general dels horaris.

 

 

Reducció del preu del bitllet senzill

 

El bitllet senzill de Mataró Bus passarà a costar l’any que ve 1,70 €, que suposa una rebaixa de 30 cèntims respecte al preu actual. Aquesta modificació de la tarifa és conseqüència d’una esmena introduïda pel PSC a les ordenances fiscals per al 2013, que el Ple va aprovar ahir definitivament. 

 

Amb aquesta rebaixa del preu del bitllet senzill es pretén mantenir o, fins i tot, incrementar els usuaris esporàdics del Mataró Bus. Es calcula que unes 500.000 persones a l’any utilitzen aquest sistema de pagament.

 

 

Pèrdua de viatgers

 

El Mataró Bus ha tingut una disminució del 8% del passatge d’octubre de 2011 a octubre de 2012, semblant a la del conjunt de poblacions de la segona corona de Barcelona que disposen de transport urbà.

 

El servei acumula actualment un dèficit d’1.386.616,30 €. Es preveu que amb els ajustos aprovats el dèficit es reduirà fins als 715.780,17 €, a traslladar per al 2014.