Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Institut Municipal de Promoció Econòmica posa en marxa la campanya "Collits a casa"

Escoltar

L’Institut Municipal de Promoció Econòmica posa en marxa la campanya "Collits a casa"

37 productors participen en la promoció de productes de proximitat que es troben als mercats de Mataró



L’Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM) ha iniciat una campanya de promoció dels productes alimentaris de proximitat amb l’objectiu de fomentar el seu consum i ajudar els productors locals.


 

Els aliments que es conreen a prop de casa nostra i ens arriben directament del pagès són frescos i saludables, conserven millor les qualitats organolèptiques (gust, olor, sabor) i el seu potencial nutritiu per a una dieta sana i equilibrada.

 

La campanya “Collits a casa” es basa també en donar a conèixer als ciutadans que poden adquirir aquests productes als mercats de Mataró: Cerdanyola, Cirera Molins, l’Escorxador, plaça Gran i plaça de Cuba.

 


El president de l’IMPEM, Miquel Rey, ha presentat aquest matí en roda de premsa la campanya, acompanyat de quatre pagesos del Maresme que comercialitzen les seves fuites i verdures als mercats de Mataró.


 

A la campanya s’han adherit 37 productors de Mataró i el seu entorn, que habitualment posen a la venda els seus productes a:

 

Mercat de Cerdanyola (Dissabtes, de 7 a 14 h): 4 parades

Mercat de Cirera-Molins (Dissabtes, de 7 a 14 h): 7 parades

Mercat de l’Escorxador (Dissabtes, de 7 a 14 h): 7 parades

Mercat de la plaça Gran (Dimarts i dissabtes, de 7 a 14 h): 3 parades

Mercat de la plaça de Cuba (Dissabtes, de 7 a 14 h): 16 parades.

 

 

Compromís de senyalització

 

L’objectiu de la campanya és donar un impuls a la consolidació i venda dels productes a través de la identificació de les parades que comercialitzin els seus propis productes, per la qual cosa els productors han signat un acord amb l’IMPEM que els compromet amb la retolació.

 

Les parades estaran identificades mitjançant un distintiu personalitzat de cada productor i un identificador específic pels productes conreats a la seva explotació, que els distingirà de la resta.

 

Aquesta senyalització no es podrà fer servir per productes que no han estat conreats a les pròpies terres ni en mercats que se celebrin fora de Mataró. A més, els productors es comprometen a fomentar el respecte pel medi ambient mitjançant una correcta gestió dels residus, amb l’objectiu de minimitzar-los i mantenir la parada i el seu entorn en òptimes condicions d’higiene.

 

Per la seva part, l’IMPEM es responsabilitzsa de produir el material de difusió, que consisteix en l’edició d’un fullet (10.000 exemplars), la inserció de diversos anuncis a mitjans de comunicació i la creació d’un minisite. Els fullets recullen el llistat de productors que tenen parada a cada mercat, amb el seu telèfon i localització geogràfica, juntament amb una fotografia de la finca de conreu. Complimentàriament, es difon el coneixement de les fruites i verdures de temporada, amb una referència de l’estació en la qual s’obtenen.

 

 

Acte a la plaça de Santa Anna

 

Dissabte que ve, 24 de març, a les 18 h tindrà lloc a la plaça de Santa Anna un acte de presentació de la campanya “Collits a casa” amb presència de productors locals, que mostraran al públic una parada amb la nova senyalització i distribuiran fullets.