Mataró inicia el projecte d’administració electrònica posant en marxa la carpeta personal de salut i els certificats idCat
L’Ajuntament renova la portada del web per destacar els nous serveis
La regidora d’Administració i Atenció Ciutadana, Carolina Soler, ha presentat avui els primers fruits del projecte d’administració electrònica que es desenvolupa amb l’objectiu de fer més útil, senzill i clar l’accés dels ciutadans a l’Ajuntament a través d’Internet.
A través de la pàgina de portada del web www.mataro.cat s’hi accedeix a un nou entorn web en el qual es troben destacats els elements que tenen més interès i poden ser de més utilitat per als ciutadans, com per exemple la carpeta personal de salut o la bústia de queixes i suggeriments. La nova portada conté un element dinàmic on les notícies i campanyes tenen més presència audiovisual.
Per altra banda, l’Ajuntament amplia a partir d’avui la seva presència a les xarxes socials posant en marxa la pàgina oficial a Facebook, que s’afegeix a la ja existent a Twitter.
La carpeta personal de salut
La carpeta personal de salut és un espai digital personal, en un entorn tecnològic segur, que posa a l’abast del ciutadà les dades disponibles i més rellevants referents a la salut per tal que s’hi pugui accedir i consultar en tot moment de forma ordenada i classificada i des de qualsevol lloc a través d’Internet.
Per exemple, es pot consultar la medicació que el metge ha prescrit (recepta electrònica), els informes mèdics dels darrers anys, qui és el metge o metgessa, les vacunes rebudes al centre d’atenció primària. Progressivament s’aniran incorporant nous serveis i prestacions.
Per accedir-hi cal entrar a www.mataro.cat/carpetasalut. Per poder consultar les dades mèdiques cal disposar de la targeta sanitària individual i d’un certificat digital, ja sigui el DNI electrònic o l’idCat, que són els que garanteixen que la consulta es fa de forma segura i confidencial.
La carpeta personal de salut és un projecte pioner impulsat des de Mataró, que ha desenvolupat la Generalitat a través de TIC Salut en col·laboració amb el Consorci Sanitari del Maresme, el Servei Català de Salut i l’Institut Català de Salut.
Ordinadors amb lector de DNI-e
Per facilitar les coses, l’Ajuntament ha instal·lat ordinadors d’accés públic i gratuït amb lector de DNI-electrònic a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, al Centre Cívic Rocafonda, al Centre Cívic Cerdanyola, al Centre Cívic Pla d’en Boet i al Centre Cívic Cabot i Barba.
Com obtenir els certificats digitals
Aquelles persones que encara no disposin del DNI electrònic el poden sol·licitar a l’oficina de la Comissaria de la Policia Nacional (avinguda de la Gatassa, 15). Per demanar cita prèvia, es pot fer a través del web www.citapreviadni.es. Per utilitzar aquest DNI és necessari disposar d’un ordinador que tingui lector de tarja.
L’Ajuntament facilita el tràmit per obtenir el certificat idCat, que expedeix el Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) i és gratuït. Primer, cal omplir el formulari de sol·licitud que hi ha al web www.idcat.cat. A continuació, cal identificar-se personalment amb el document d’identitat a qualsevol oficina d’atenció ciutadana o als centres cívics Molins, Cirera i Pla d’en Boet. Tot seguit es pot descarregar el certificat digital en el mateix ordinador des d’on s’ha fet la sol·licitud.