Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Una seixantena d'empresaris s'interessen per la possibilitat d'ampliar el seu negoci al Sud de Florida

Escoltar

Una seixantena d'empresaris s'interessen per la possibilitat d'ampliar el seu negoci al Sud de Florida

TecnoCampus ha presentat avui el programa d'internacionalització vinculat a aquest territori d'Estats Units, que preveu estades gratuïtes per a empresaris al parc de recerca de la Florida Atlantic University

Una seixantena d’empresaris han assistit avui a la presentació de la connexió empresarial permanent entre el TecnoCampus i el Sud de Florida. Durant l’acte, el president de la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, Miquel Rey, ha animat els assistents a descobrir les potencialitats d’aquesta zona dels Estats Units per obrir-hi mercat. El director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, ha destacat que “des d’avui el parc té una seu a Florida”, ja que gràcies a l’acord amb el Research Park de la Florida Atlantic University, les empreses del TecnoCampus podran fer estades sense cost de fins un màxim de 3 mesos a Florida, on rebran assessorament sobre la manera d’aterrar en aquest mercat. Recíprocament, les empreses d’aquest parc americà es podran allotjar en períodes breus al nou espai business landing, situat a la torre 3 del TecnoCampus.


Per part del Centre d’Emprenedoria del Broward College, el seu coordinador, Enrique Triay, ha apuntat que el sud de Florida és una excel·lent porta d’entrada tant per al mercat nord-americà com per al de l’Amèrica del Sud. Ivan Mutis, director de la consultora GM&L Strategic Consulting for New Markets, ha afegit que Florida és la 20a economia del món, i té elements que la fan molt atractiva, com la diversitat de sectors econòmics o l’existència de capitals a la recerca d’oportunitats d‘inversió.

 

L’alcalde, Joan Mora, ha fet la cloenda de l’acte ressaltant que la voluntat de l’administració és cooperar amb els empresaris i facilitar-los la possibilitat d’obrir-se a l’exterior. Joan Mora ha apuntat també que la voluntat “no es competir amb ningú”, sinó crear sinergies amb la capital catalana com la que es vol transmetre amb el lema “Invertir a Mataró. La porta nord de Barcelona”, i que s’usa en el vídeo que sota el títol “Mataró, ciutat de negocis” s’ha projectat avui durant la jornada de presentació celebrada a TecnoCampus.

 

La jornada d’avui forma part del projecte “Mataró, hub en Catalunya para el Sud de Florida”, que té tres línies de desenvolupament estratègic: la recerca d’inversors per al Port de Mataró, els programes d’internacionalització d’empreses i la col·laboració acadèmica entre institucions dels dos llocs.