Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El servei d’atenció ciutadana per WhatsApp de Mataró aixeca gran interès entre els ajuntaments catalans

Escoltar

El servei d’atenció ciutadana per WhatsApp de Mataró aixeca gran interès entre els ajuntaments catalans

Més de 80 persones assisteixen a la sessió organitzada a l’FMC per explicar com funciona l’aplicació que permet tant el diàleg directe com a través de paraules claus



El coordinador de Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Mataró, Josep Pocurull, i el director del Netlab del TecnoCampus, Léonard Janer-Garcia, han presentat aquest matí a més de 80 tècnics i especialistes de diferents ajuntaments i instituciones catalanes les noves funcionalitats que ofereix el servei d’atenció ciutadana a través de WhatsApp de Mataró (687 200 100).


 

A banda del servei més conegut pels usuaris de xat o resposta immediata a través d’aquest canal, que a Mataró s’ofereix des del juliol de 2013 gràcies a les operadores del servei d’atenció telefònica 010, el Netlab del TecnoCampus va idear una aplicació intermitja que permet garantir informació automàtica als usuaris que la sol·licitin a través d’una paraula clau. Així, per exemple, enviant les paraules “ofertes de feina” al WhatsApp, s’obté en breus segons l’accés on line a la borsa de treball.   

 

L’interès pel servei, que permet també sumar un DNI per donar a l’usuari serveis personalitzats, com ara el lloc on anar a votar a les passades eleccions al Parlament Europeu, s’ha demostrat avui durant la jornada organitzada pel Grup de treball de les Oficines d’Atenció Ciutadana de la Comissió de Participació i Democràcia Local de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC).

 

Aquesta setmana el servei ha estat presentat també en dos escenaris més: la Setmana de la Innovació en Serveis Públics, organitzada dimarts a l’escola d’Administració Pública de Catalunya, i al IX Congrés de Govern Acadèmic Internacional i Gestió TIC de l’ITSMF a Madrid ahir dimecres.

 

El passat 23 de maig el WhatsApp de l’Ajuntament de Mataró va rebre el Premi Bones Pràctiques del congrés d’Entitats Públiques Basques per l’Excel·lència.