El servei d’atenció ciutadana per WhatsApp de Mataró aixeca gran interès entre els ajuntaments catalans

Més de 80 persones assisteixen a la sessió organitzada a l’FMC per explicar com funciona l’aplicació que permet tant el diàleg directe com a través de paraules claus



El coordinador de Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Mataró, Josep Pocurull, i el director del Netlab del TecnoCampus, Léonard Janer-Garcia, han presentat aquest matí a més de 80 tècnics i especialistes de diferents ajuntaments i instituciones catalanes les noves funcionalitats que ofereix el servei d’atenció ciutadana a través de WhatsApp de Mataró (687 200 100).


 

A banda del servei més conegut pels usuaris de xat o resposta immediata a través d’aquest canal, que a Mataró s’ofereix des del juliol de 2013 gràcies a les operadores del servei d’atenció telefònica 010, el Netlab del TecnoCampus va idear una aplicació intermitja que permet garantir informació automàtica als usuaris que la sol·licitin a través d’una paraula clau. Així, per exemple, enviant les paraules “ofertes de feina” al WhatsApp, s’obté en breus segons l’accés on line a la borsa de treball.   

 

L’interès pel servei, que permet també sumar un DNI per donar a l’usuari serveis personalitzats, com ara el lloc on anar a votar a les passades eleccions al Parlament Europeu, s’ha demostrat avui durant la jornada organitzada pel Grup de treball de les Oficines d’Atenció Ciutadana de la Comissió de Participació i Democràcia Local de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC).

 

Aquesta setmana el servei ha estat presentat també en dos escenaris més: la Setmana de la Innovació en Serveis Públics, organitzada dimarts a l’escola d’Administració Pública de Catalunya, i al IX Congrés de Govern Acadèmic Internacional i Gestió TIC de l’ITSMF a Madrid ahir dimecres.

 

El passat 23 de maig el WhatsApp de l’Ajuntament de Mataró va rebre el Premi Bones Pràctiques del congrés d’Entitats Públiques Basques per l’Excel·lència.