Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament millora la comunicació i difusió de l’activitat cultural a Mataró

Escoltar

L’Ajuntament millora la comunicació i difusió de l’activitat cultural a Mataró

S’estrena la marca Cultura Mataró, nou format d’agenda en paper i nou sistema de butlletins digitals

El regidor de Cultura, Joaquim Fernàndez, ha presentat aquest matí en roda de premsa els canvis i millores en matèria de comunicació i difusió cultural. L’objectiu d’aquests canvis és arribar a més públic i aportar-li una informació més entenedora i atractiva de les activitats culturals que se celebren a la ciutat.

 

La gran novetat és la creació d’una marca pròpia, Cultura Mataró, que s’utilitzarà per donar més rellevància a les activitats culturals de la ciutat. La cultura és un signe d’identitat de l’Ajuntament amb el qual treballa i que vol posar en valor. Mataró és el principal marc d’acció territorial, tot i que també es pretén atraure públic de la comarca, i fins i tot hi ha projectes amb vocació més nacional i internacional. El logotip ha estat dissenyat per Regina Bonamusa, dissenyadora gràfica de l’Ajuntament, i es basa en la idea d’un cub que s’obre i dibuixa les lletres CM, inicials de Cultura Mataró. Les cares signifiquen els diferents àmbits culturals: arts escèniques, arts visuals i plàstiques, festes i tradicions, patrimoni i foment de la lectura. La dissenyadora ha jugat amb les possibilitats que ens dóna la cultura (d’interpretar, crear, commoure, sorprendre, conèixer, tenir criteri, decidir…) per arribar a trobar les inicials de Cultura Mataró.

 

També s’ha presentat avui el canvi de format en l’agenda cultural que s’edita mensualment. L’estructura es basarà a partir del mes de gener en una divisió temàtica perquè els usuaris que consulten l’agenda publicada en paper (se n’editen més de 7.500 exemplars) puguin consultar les activitats segons els seus àmbits d’interès. L’agenda conté més imatges i activitats destacades, i també un petit calendari per consultar les activitats dia a dia.

 

Finalment també s’actualitza i millora el format dels enviaments digitals: els nous butlletins s’adapten al disseny de culturamataro.cat, el web gestionat des de la Direcció de Cultura i que comptabilitza més de 30.000 visites mensuals. S’enviaran butlletins setmanals amb les activitats culturals més destacades, butlletins d’un sol àmbit per destacar-lo i butlletí de notícies. La informació s’enllaçarà amb el web culturamataro.cat, on hi haurà tota la informació detallada de cada activitat, amb informació complementària com programes, vídeos, etc.