Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’alcalde presenta al Consell de Ciutat la proposta de modificació dels enllaços Mataró Oest i al Sorrall de la C-32

Escoltar

L’alcalde presenta al Consell de Ciutat la proposta de modificació dels enllaços Mataró Oest i al Sorrall de la C-32

 


L’alcalde, Joan Mora, va presentar la proposta de modificació dels enllaços de l’autopista C-32 als membres del Consell de Ciutat, l’òrgan consultiu més important del sistema de participació de les entitats i de la ciutadania en els afers municipals que existeix a Mataró.


 

La sessió, que va tenir lloc dilluns a les 19 h al Centre Cívic Pla d’en Boet, va comptar amb la participació de la regidora d’Urbanisme, Monsterrat Rodríguez i el coordinador de l’àrea de Serveis Territorials de l’Ajuntament, Lluís Berenguer.

 

Dels 22 membres del Consell de Ciutat assistents, 8 van realitzar intervencions a l’entorn del principal punt de l’ordre del dia, consistent en presentar la proposta de modificació dels enllaços de l’autopista C-32- Ronda de Mataró que l’Ajuntament i la Generalitat estan consensuant per evitar, per un costat, el col·lapse de la plaça de França i, per l’altre, millorar la connectivitat amb el barri de Cerdanyola.

 

La proposta, que la Generalitat ha de convertir en un projecte i portar a aprovació, consisteix en la modificació de l’enllaç Mataró Oest i de l’enllaç amb el nus viari que genera la C-32 amb l’autovia C-60 Mataró-Granollers.

 

Mataró Oest, dividit en tres

 

En primer lloc, la modificació de l’enllaç Mataró Oest es fonamentaria en la creació d’un vial lateral nou en direcció Girona que garantiria tres accessos diferenciats:

 

-L’accés actual des del’autopista quedaria reservat per a accedir al centre de la ciutat, baixant per Via Europa.

-Es construiria un nou accés més endavant, a l’alçada de la Riera de Cirera, que serviria per accedir a l’Hospital, al barri de Cirera i al Camí de la Serra.

-Es construiria un tercer accés, a l’alçada del Torrent de les Piques, que serviria per accedir a l’Hospital i al centre comercial Mataró Parc.

 

La proposta preveu també la creació d’un nou eix de vianants i bicicletes per accedir al centre comercial i a l’Hospital i també un projecte per millorar les condicions d’aparcament de la zona. A les 2.300 places existents en els aparcaments de Mataró Parc s’hi afegirien unes 1.000 places d’aparcament més en els terrenys delimitats pels carrers de Brussel·les i de Josep Trueta (per sobre del dipòsit d’Aigües de Mataró).

 

Quant a la solució proposada pel nus viari entre l’autopista C-32 i l’autovia C-60, es preveu la creació d’una rotonda inclosa en el nus viari existent per facilitar l’accés a la zona d’El Sorrall i millorar les connexions amb el barri de Cerdanyola.