Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró tindrà a partir del 24 de març connexió ferroviària directa amb Girona i Figueres

Escoltar

Mataró tindrà a partir del 24 de març connexió ferroviària directa amb Girona i Figueres

La posada en marxa de la nova rodalia de Girona suposa 8 trens diaris per sentit sense transbordaments

Dilluns 24 de març entra en servei la nova línia de rodalia de Girona RG1, que connectarà les comarques del Maresme, la Selva, el Gironès i l’Empordà amb 16 trens de dilluns a divendres. La línia introdueix importants millores en les comunicacions internes i, en el cas de Mataró, permet unir la ciutat amb Girona i Figueres sense fer transbordaments.

 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i la ministra de Foment, Ana Pastor, van presentar ahir el nou servei, que es prestarà com a perllongament d’alguns combois de la línia R1, que actualment acaba a Maçanet de la Selva. D’aquesta forma, 8 trens s’allarguen fins a Figueres, que és l’estació on s’iniciaran també les 8 expedicions en sentit Blanes, Girona i Mataró.

 

En aquests moments, un viatger que puja al tren a Mataró ha de baixar obligatòriament a Maçanet de la Selva i esperar un mínim de 15 minuts a un altre tren de la línia R11 si vol continuar el trajecte cap a Girona. La situació és similar en sentit contrari. La connexió directa de Mataró i Blanes amb Girona i Figueres es cobrirà amb una freqüència d’un tren cada dues hores. El trajecte Mataró-Girona tindrà una durada d'1 hora i 22 minuts.

 

Pel que fa als municipis gironins, l’entrada en servei de la nova línia suposa una millora de les freqüències de pas i un increment del número de trens respecte a l’oferta actual. La millora dels serveis ferroviaris a Girona es complementarà amb la incorporació dels nous serveis al sistema tarifari integrat de l’ATM de Girona al segon semestre d’aquest any.

 

Els horaris dels nous serveis s’han dissenyat per complementar l’oferta actual i per oferir la possibilitat d’arribada a Girona i Figueres, i a Mataró en sentit contrari, en unes hores adequades per atendre, principalment, les necessitats de mobilitat per motius de feina o d’estudis. Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística, al 2011 prop de 270 persones es desplaçaven a Mataró des de la província de Girona per feina o estudis, mentre que els desplaçaments en sentit contrari –de Mataró cap als municipis gironins– els feien unes 200 persones.

 

 

La connexió amb l’AVE

 

La nova rodalia de Girona facilita també la connexió amb els serveis de l’alta velocitat a les estacions de Girona i Figueres en eliminar els transbordaments, tenint en compte que, des de Mataró, es pot optar per agafar l’AVE a les estacions gironines o a la de Barcelona-Sants, si es vol viatjar en direcció França.

 

Els usuaris dels serveis AVE a les estacions de Girona i Figueres disposaran de la possibilitat de fer ús de l’anomenat “Combinat rodalies”, que per la compra del bitllet del tren d’alta velocitat permet utilitzar els nous serveis ferroviaris de rodalia de Girona. Aquest bitllet combinat també està ara disponible amb les línies de rodalia de Barcelona.