Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Tots els grups municipals fan costat a les reivindicacions veïnals per la qualitat en l’atenció primària a Mataró

Escoltar

Tots els grups municipals fan costat a les reivindicacions veïnals per la qualitat en l’atenció primària a Mataró

Subscriuen un Manifest en el qual demanen al Servei Català de la Salut que actuï amb transparència i celeritat per resoldre les incidències dels CAP de Rocafonda i Cerdanyola i es faci un estudi de l’estat de les instal·lacions a tota la ciutat



L’alcalde de Mataró, Joan Mora, ha llegit avui davant els mitjans de comunicació un Manifest conjunt de tots els grups municipals per la qualitat en l’atenció primària a la ciutat.




Joan Mora ha comparegut a les 16.45 h acompanyat de la regidora de Salut, Olga Ortiz (CiU), i de representants de tots els grups municipals de l’oposició: el PSC (Montserrat López), PPC (José Manuel López), PxC (Juan Gabriel Ponce), ICV-EUiA (Esteve Martínez), i la CUP (Xavier Safont). Al front polític comú s’han sumat el president de la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró, Juan Sánchez; la presidenta de l’Associació de Veïns de Cerdanyola, Constanza Rodríguez; la presidenta de l’Associació de Veïns del Palau, Aurora Gironès; i la vocal de l'Associació de Veïns de Rocafonda-Esperança-Ciutat Jardí Pilar Zarza.

 

El Manifest, consensuat aquest migdia a la Junta de Portaveus de l’Ajuntament, diu textualment: 

 

“Amb motiu de les reivindicacions veïnals de la setmana passada a l’entorn de l’atenció sanitària als centres d’atenció primària de la ciutat, els grups municipals representats a l’Ajuntament de Mataró volem deixar palès el nostre suport a aquestes reivindicacions pel que fa a la qualitat de l’assistència en els CAP de la ciutat i que s’han d’emmarcar en el conjunt de les retallades que vénen patint els serveis de salut de la ciutat i del país.



El fet del trasllat de dues metgesses del CAP de Rocafonda ha desencadenat que part dels usuaris del CAP i veïns de la seva àrea de referència posin en qüestió el següent:



·       
La dotació de professionals d’aquest centre, que té en el seu territori de referència una àrea rural i algunes urbanitzacions –població disseminada que hauria de contemplar uns plusos de dotació de recursos.

·        La qualitat de l’assistència als usuaris –sembla que el temps per aconseguir hora de visita excedeix els límits raonables, amb més de tres setmanes per concertar visita en alguns casos.

·        Les disfuncions que s’han donat en la dispensació de medicació a persones grans del barri que han tingut diverses incidències en la gestió de les seves receptes electròniques.

·        El fet de no poder disposar des de fa un any de les figures de mediació que donaven suport als professionals del centre per tal de facilitar la comunicació i la comprensió en l’atenció a ciutadans d’origen estranger, fet que contribuïa a agilitzar la feina i a fer més fluïda i fiable la relació dels professionals amb els pacients.



Aquests fets ara s’han estès com una reivindicació general a altres centres d’atenció primària de la ciutat amb la finalitat de reclamar una atenció pública de qualitat; en concret al CAP de Cerdanyola per al qual es demana la figura d’un pediatra, i també al CAP de La Riera, al centre de la ciutat.



Per això els grups sotasignants volem demanar formalment al Servei Català de la Salut:

 

·        Que s’actuï amb la màxima transparència aportant sempre la informació necessària per escrit.

·        Que comuniqui a l’Ajuntament de Mataró quina és la ràtio de professionals que correspon als centres de primària de la ciutat, en base a quines variables es calculen i si són equivalents a les de la resta de ciutats catalanes amb característiques similars.

·        Que amb la màxima celeritat es prenguin les mesures necessàries per tal d’atendre el servei als CAP amb la dotació professional i de recursos necessària, així com que es doni resposta a les informacions que apunten a una discriminació d’algun centre mataroní respecte a altres del país.

·        Que es resolguin amb rapidesa les qüestions organitzatives que dificulten la bona gestió de les hores de visita i la dispensació de receptes.

·        Que s’estableixi un mecanisme d’interlocució de cada centre d’atenció primària amb els seus usuaris per tenir canals de diàleg en les qüestions relatives a l’atenció a la població, tals com taules de treball a tres bandes: Generalitat, Ajuntament i usuaris representats per entitats del moviment veïnal i la Coordinadora Sanitat Pública.

·        Que es realitzi un estudi en profunditat de l’estat de les instal·lacions i dependències dels CAP de la ciutat (CAP La Riera – Àrea 1, CAP Mataró Centre – Àrea 2, CAP Rocafonda-Palau – Àrea 3, CAP Cirera–Molins – Àrea 4, CAP Ronda Cerdanya, i CAP La Llàntia – Àrea 5, CAP El Maresme-Camí del Mig i Rda. Prim – Àrees 6 i 7) i les reformes i/o ampliacions que requereixen per donar un servei de qualitat i instar la Generalitat a fer les previsions pressupostàries necessàries.

 

I volem fer constar també que l’Ajuntament de Mataró, en el si del Consell Municipal de Salut, ha creat una Taula de Treball específica per tractar els temes relacionats amb la planificació de la Sanitat Pública a la nostra ciutat.”