Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Un equip d’informadores consciencia els veïns de Mataró a peu de carrer sobre problemàtiques de civisme

Escoltar

Un equip d’informadores consciencia els veïns de Mataró a peu de carrer sobre problemàtiques de civisme

La campanya vol implicar la ciutadania principalment en mantenir neta la ciutat

L’Ajuntament de Mataró ha format des de diferents serveis municipals un equip d’informadores cíviques que a partir d’avui recorren la ciutat per conscienciar els veïns sobre civisme i convivència ciutadana. Els missatges s’adapten als temes de civisme que més preocupen en cada barri o sector de la ciutat i també en funció de l’època de l’any.

 

L’equip està format per 6 dones que han estat contractades durant 6 mesos per l’Ajuntament gràcies a un programa de Treball i Formació promogut pel Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya. Treballen per parelles i es divideixen la ciutat en tres sectors: est (Cirera, Molins, Vista Alegre, Rocafonda i El Palau); sud (Centre-Eixample, Escorxador, Havana, Pla d’en Boet i Peramàs) i oest (Cerdanyola, La Llàntia i Via Europa).

 

Visiten especialment els parcs públics i els entorns de les àrees de contenidors, a més d’altres espais que es consideren d’especial rellevància per l’afluència de persones o per tractar una problemàtica concreta.

 

 

Els missatges

 

La campanya de civisme vol incidir en la implicació que tenen els ciutadans a l’hora de mantenir la ciutat neta. L’objectiu principal és arribar al màxim nombre possible de comerciants i ciutadans en general per informar-los i conscienciar-los dels beneficis que té per a la ciutat un bon ús dels contenidors i dels altres serveis de recollida de residus; així com sobre el bon ús de l’espai públic per part dels propietaris de gossos quan passegen els animals (recollida de deposicions, normativa de gossos perillosos).

 

Precisament, aquests són els temes vinculats al manteniment de la via pública que més preocupen als ciutadans, segons les peticions recollides als consells territorials i al procés participatiu per al nou contracte del servei de recollida de la brossa i la neteja viària.

 

També s’informa sobre els diferents canals d’atenció ciutadana que té l’Ajuntament perquè els veïns puguin comunicar els problemes de civisme o negligències que detectin a l’espai públic. En aquest sentit, les incidències ciutadanes es poden recollir mitjançant el Telèfon gratuït del civisme (900 859 009), el WhatsApp municipal (606 61 43 07), el Telèfon d’atenció ciutadana 010* (807 11 70 10 si es truca des de fora de Mataró), la bústia del web municipal per a queixes i suggeriments, les diferents oficines d’atenció ciutadana i també a través de les xarxes socials: Twitter @matarocat i Facebook Matarocat.