L’Ajuntament sol·licitarà a la Generalitat l’estudi d’una nova línia de tren que connecti Mataró amb la Costa Brava
El Ple de dijous passat, 5 de febrer, va donar compte d’una declaració institucional aprovada per la Junta de Portaveus perquè l’Ajuntament de Mataró sol·liciti a la Generalitat l’estudi d’un nou tram ferroviari que connecti Mataró amb la Costa Brava.
La declaració va rebre els vots favorables del grup municipal que la impulsava, la CUP, i també d’ICV-EUiA i va poder prosperar gràcies a l’abstenció de la resta: CiU, PSC, PPC i PxC.
El text íntegre és el següent:
“Els eixos que vertebren el país, a través de les vies de comunicació i transport, han de sorgir de la demanda i la realitat territorial, econòmica, social i cultural que argumentin la seva necessitat i inversió.
La millora del TRANSPORT PÚBLIC pot revertir en la potencialitat i les noves oportunitats econòmiques d’un territori. En l’actualitat, la comunicació des de Mataró cap a Barcelona té diverses alternatives a través del transport col·lectiu, cosa que no passa amb la comunicació amb la Costa Brava i les comarques gironines en general. La Costa Brava és un reclam que atrau milers de persones i, Mataró té una situació estratègica al ser la primera ciutat gran, amb més de 100.000 persones, al sud de Girona a través de la costa. Aquesta realitat, ens fa pensar que millorant el transport públic des de Mataró cap a la Costa Brava obriria importants oportunitats a la ciutat i s’oferiria un desplaçament ràpid, que ara mateix no disposem, a través del transport públic d’una línia de tren.
El transport públic entre Mataró i la Costa Brava facilitaria desplaçaments des de Mataró cap aquestes zones d’interès turístic i també generaria un pol d’atracció important cap Mataró si sabem generar una potent oferta a nivell cultural, econòmic, comercial i en serveis.
Els darrers anys, des de l’administració territorial, s’ha invertint massa pensant només en infraestructures per als usuaris del cotxe privat. El tren és un transport col·lectiu que permet oferir un servei d’alta qualitat amb un cost ambiental molt inferior al cotxe privat.
Considerem que és necessari començar a estudiar una nova infraestructura ferroviària de país, amb un ramal des de Blanes, per seguir tota la façana marítima fins a Vilajuïga on enllaçar amb la Línia R11 cap a França, donant lloc a una Línia ferroviària per la Costa Brava.
És per tot això que el Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Mataró, proposa l’adopció dels ACORDS següents:
DEMANAR al Departament de Territori i sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, l’estudi d’una nova línia ferroviària que connecti Mataró amb la Costa Brava, amb un ramal ferroviari a Blanes, a la Línia R.1.BARCELONA- MATARÓ- BLANES/ MAÇANET, via Lloret de Mar - Tossa, fins a Sant Feliu de Guíxols, per comunicar amb la futura Línia “Anell de les Gavarres” (que enllaçarà Girona amb la Costa Brava), així com la continuïtat des de Palafrugell, via Torroella de Montgrí - L’Escala - Sant Pere Pescador - Castelló d’Empúries - Roses, fins a Vilajuïga, per enllaçar amb la Línia R11.BARCELONA- GIRONA- PORTBOU.
COMUNICAR-HO al Consell Comarcal del Maresme, a la Cambra de Comerç Indústria i Navegació de Barcelona, al Departament d’Empresa i Ocupació i al Parlament de Catalunya”