Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La comissió per gestionar el risc per a la seguretat i la convivència derivat de l’ocupació d’habitatges es constitueix

Escoltar

La comissió per gestionar el risc per a la seguretat i la convivència derivat de l’ocupació d’habitatges es constitueix

Es tracta d’un òrgan transversal de coordinació dels serveis implicats

La Comissió municipal per gestionar el risc per a la seguretat i la convivència derivat de l’ocupació d’habitatges ha celebrat aquest migdia la reunió de constitució. L’òrgan té com a funció principal coordinar la informació i les actuacions dels diferents serveis de la ciutat amb l’objectiu d’articular una estratègia integral per a l’abordatge d’aquells casos d’ocupacions d’habitatges, prestant especial atenció a aquells que afecten la convivència i la seguretat dels membres de les comunitats de veïns que les pateixen.

 


La comissió té una composició transversal per garantir una intervenció integral i adaptada a la problemàtica. Així, formen la mateixa tant responsables tècnics i polítics de serveis municipals com d’altres agents externs que tenen una implicació i participació directa en el tema.

 


La presidenta de la comissió és la regidora de Via Pública, Equipaments i Espais Públics, Núria Moreno, i la vicepresidenta és la regidora de Benestar Social, Convivència i Política Social d’Habitatge, Isabel Martínez. Són vocals de la comissió els presidents dels cinc consells territorials de Mataró i els responsables tècnics dels diferents àmbits de treball pel que fa als serveis municipals: cap de l’Àrea d’Acció Social –Servei de Benestar Social, Mediació–; cap de la Policia Local, cap del Servei d’Atenció Ciutadana, cap de la Secció d’Habitatge, gerent d’Aigües de Mataró, responsable del Programa de Suport a les Comunitats de Veïns). També en formen part el responsable de l'Àrea Bàsica Policial de Mataró del Cos de Mossos d'Esquadra, representants de l’Agència Catalana d’Habitatge i la Cambra de la Propietat Urbana de Mataró i Maresme, el Fiscal cap de Mataró-Arenys, el degà del Col·legi d’Advocats de Mataró i el president de la Federació d’Associacions Veïnals de Mataró (FAVM).

 


També podran ser convocats a les sessions de la comissió els professionals vinculats als serveis implicats amb funcions d’inspector, agent de l’autoritat, mediador/a, tècnic especialitzat, etc., com a membres de l’estructura operativa.



La comissió té previst, entre els seus primers encàrrecs, revisar els protocols d’actuació de cada servei per millorar la coordinació entre els mateixos, confeccionar una base de dades de pisos ocupats i susceptibles de ser ocupats i constituir un grup operatiu de seguiment dels casos detectats. Es preveu que la propera reunió se celebri el 16 de gener.