La Policia Local actualitzarà la Sala de Coordinació Operativa per millorar la gestió d’incidències a la ciutat
Es renovarà el sistema integrador de comunicacions
La Junta de Govern Local va aprovar ahir l’adjudicació a l’empresa Alumbrados Viarios, SA del contracte de millora estructural de la Sala de Coordinació Operativa i renovació del sistema integrador de comunicacions de la Policia Local.
El contracte, al qual es destina una inversió de 171.270 € (IVA inclòs), actualitzarà la Sala de Coordinació Operativa ubicada a l’Edifici de Via Pública dotant-la de les eines tecnològiques necessàries per integrar totes les comunicacions de la Policia Local. És a dir, comporta el subministrament, instal·lació i manteniment del hardware i software necessaris per gestionar i integrar les diferents comunicacions telefòniques i de radiotransmissions, visualització i enregistrament d’imatges de les càmeres de control de trànsit i les de seguretat instal·lades en edificis.
El nou integrador de comunicacions permetrà funcionalitats digitals més avançades i millorarà la l’enregistrament i gestió de les trucades dels ciutadans. Els sistemes seran més fiables ja que estaran redundats. La sala es dotarà de nou mobiliari tècnic per a sis possibles operadors a la vegada, enlloc dels quatre actuals, i d’un sistema de monitors professionals per facilitar la visualització i gestió de les incidències mitjançant la visualització de càmeres de trànsit i seguretat, cartografia, programari, etcètera.
El contracte inclou també la formació als treballadors, així com les tasques de renovació i actualitzacions dels sistemes o dispositius que s’hi instal·lin.
A partir de la signatura del contracte es preveu que els treballs de renovació de la Sala de Coordinació Operativa durin prop de 3 mesos, temps durant el qual es garantirà el funcionament de la mateixa.
La millora de la Sala de Coordinació Operativa i renovació del sistema integrador de comunicacions forma part del Pla d’inversió de la Policia Local 2016-2020.