Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Junta de Portaveus demana al Ministeri de Foment aclariments sobre els milions d’euros pel traspàs de l'N-II

Escoltar

La Junta de Portaveus demana al Ministeri de Foment aclariments sobre els milions d’euros pel traspàs de l'N-II

La Junta de Portaveus, celebrada el passat dilluns 29 de maig, va aprovar per unanimitat una declaració institucional presentada pel Partit Popular per demanar al Departament de Territori i Sostenibilitat que esclareixi el destí dels 97,2 milions d’euros aportats l’any 2009 pel Ministeri de Foment dins del traspàs de l'N-II al seu pas pel Maresme i perquè renegocïi un nou conveni amb el mateix ministeri per no perdre els 400 milions d’euros acordats l’any 2008. 




El text, que es donarà al compte al Ple d’avui 1 de juny, és el següent:




“L’any 2008 es va signar un Protocol entre l’aleshores Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment pel qual es concretava la transferència de l'N-II al seu pas pel Maresme.




Amb posterioritat l’any 2009 es va signar un acord entre ambdues Institucions pel qual el traspàs anava dotat amb un pressupost de 400 milions d’euros. El mateix any 2009 des del Ministeri de Foment es van transferir 97’4 milions d’euros a la Generalitat per començar les obres mai no realitzades de la Ronda de Mataró, obres que a més a més van generar un rebuig generalitzat al territori fins arribar a descartar la seva construcció.




Vuit anys després els maresmencs i també els mataronins desconeixem el destí d’una partida pressupostària 97’4 milions d’euros destinada pel Govern de l’Estat a una Infraestructura Viària que fos alternativa a la Via ràpida de pagament com es preceptiu per llei. No gaudim de la resta de la partida Pressupostària per que segons ha informat el propi Ministerio de Fomento al Senat a preguntes de la Senadora Maria Freixanet Mateo del Grup Parlamentario de Unidos Podemos-En Comú- En Marea, la Generalitat de Catalunya no ha justificat mai el destí dels 97’4 ME i aquest fet impossibilitat la transferència dels restants 302’6ME en tant en quant no s’han invertit els primers a la Ronda de Mataró ja que es tractava d’una partida finalista.




D’altre banda, al PACTE PER LA MOBILITAT SOSTENIBLE DEL MARESME (PMSM) El Departament de Territori i Sostenibilitat no inclou l’infraestructura referenciada i que ja va ser descartada pel territori amb un ampli consens al seu moment. En canvi si que es parla d’una aportació per part del Ministeri de 400 milions d’euros, la qual cosa evidencia que o bé algú desconeix el que va signar, o bé el que es pitjor que s’està faltant a la veritat, a no sé que s’estigui ja renegociant el conveni i no tinguem constància d’aquest fet.




En tot cas sembla que hi ha moviments ja que fa uns dies la Regidora Calpe a una tertúlia de la nostra M1TV va informar que Mataró ja tenia via alternativa de franc a l’autopista ja que no es paga peatge en al tram de la mateixa autopista al seu pas per la nostra ciutat i també va anunciar que hi hauria una reordenació en al voltant de la zona de l’Iveco-Pegaso on s’estan començant a construir una promoció d’habitatges i locals d’altre tipus, encara que l'NII al seu pas per Mataró només milloraria a aquella zona.




És per aquest motius que sotmetem a la Consideració de la Junta de Portaveus els següents acords:




1.-Reclamem al Departament de Territori i Sostenibilitat a esclarir el destí dels 97’4 milions d’euros transferits pel Ministeri l’any 2009 i que mai han estat invertits en allò que van acorda les administracions Autonòmiques i Estatals.




2.-Demanem al Departament de Territori i Sostenibilitat que clarifiqui si l’Estat ha de transferir 302’6 milions d’euros o bé els 400 milions d’euros ja que la diferència és pràcticament d’un 25% i per tant la diferència de l’ inversió també seria substancialment diferent.




3.-Demanem que les millores de l'N-II al seu pas per Mataró abastin tota la seva extensió, ja que sembla demostrat que el finançament d’aquesta millora ja es va lliurar al Govern Català i ara, 8 anys després, els mataronins no podem acceptar ni pedaços ni solucions a mitges que semblen més pensades per afavorir la venda de promocions d’habitatges i locals comercials que ha solucionar els problemes de mobilitat històrics de la nostra ciutat.




4.-Instem a ambdues Administracions, Ministeri de Foment i Departament de Territori i Sostenibilitat a, si cal, renegociar el Protocol i el Conveni signats els anys 2008-09 per tal de millorar la Mobilitat a la Comarca del Maresme i òbviament també a la seva capital Mataró, per tal de que els nostres conciutadans vegin convertida en una via urbana i pacífica l'N-II, que aquesta carretera deixi de ser l’històric mur que separa les poblacions del mar, al qual s’afegeix també la via del tren, i es millorin els entorns de la façana marítima a Mataró-Maresme.




5.-Comunicar aquests acords a tots els Grups Parlamentaris del Parlament de Catalunya, el Congrés dels Diputats i el Senat i al Departament de Territori i Sostenibilitat”.