Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró incorpora 45 visites guiades en anglès i francès a la seva oferta turística

Escoltar

Mataró incorpora 45 visites guiades en anglès i francès a la seva oferta turística

Obre un punt d'informació turística al Centre Cívic Cabot i Barba, davant de l'estació de tren

La regidora de Promoció Econòmica i Innovació, Dolors Guillén, ha presentat aquesta tarda en roda de premsa les novetats de la campanya d’estiu. 

 


Amb la voluntat d’oferir visites turístiques específiques per a públic estranger a diferents equipaments patrimonials, Mataró programa per primera vegada aquest estiu un paquet de 45 visites guiades en anglès i francès, que s’afegeixen a les previstes en castellà i català. Aquestes visites estan programades per als mesos de juliol i agost a la Nau Gaudí, al Clos Arqueològic de Torre Llauder i al Conjunt dels Dolors de la Basílica de Santa Maria:

 


-Nau Gaudí: dimecres a les 18 h en francès, divendres a les 18 h en anglès i a les 19 h en castellà (excepte els dies 26 i 28 de juliol) Cada primer diumenge de mes a les 18 h. Les visites en anglès i francès tenen un preu de 3€.

 


-Clos Arqueològic de Torre Llauder: dissabte a les 17 h en francès, a les 18 h en anglès, a les 19 h en català i a les 20 h en castellà. Les visites en anglès i francès tenen un preu de 3€.

 


-Conjunt dels Dolors de la Basílica de Santa Maria: dimarts a les 11.30 h en català (excepte el 15 d'agost), dijous a les 17 h en anglès i a les 18.30 h en castellà i català (excepte el 27 de juliol). Cada dissabte a les 11.30 h i a les 19 h en català. El dia 8 d'agost la visita de la tarda serà a les 17.30h. Les visites al Conjunt dels Dolors es gestionen directament a partir d’aquesta temporada d’estiu per part de l’Arquebisbat de Barcelona i tenen un preu de 8 € (preu reduït per a estudiants i jubilats 6 €), cal inscripció prèvia a www.santamariamataro.org o al telèfon 659 13 26 49.

 


La informació sobre aquestes visites guiades en idiomes es podrà trobar als hotels, al càmping i a les Oficines de Turisme de Mataró, i s’ampliarà la difusió a través d’hotels i oficines de turisme del Maresme. El punt de trobada serà el mateix lloc on es faci la visita a l’hora concertada.

 


A més a més de les visites guiades en anglès, francès i castellà, s’han programat les següents rutes guiades:

 


-Vapors, fàbriques i cooperatives del Mataró industrial: diumenge 9 de juliol i dissabte 19 d’agost, a les 19 h

 


-El triangle modernista al Maresme: dissabte 15 de juliol (té un preu de 16 € i cal reserva prèvia)

 


-Ruta del mar: Diumenges 16 de juliol, 13 i 27 d’agost a les 19 h

 


-El Modernisme a Mataró: dissabtes 8 de juliol i 26 d’agost a les 19 h

 


-Salve Iluro. Ciutat romana: dissabte 12 d’agost a les 19 h

 


-Miquel Biada, el primer ferrocarril: diumenge 20 d’agost a les 19 h






Rutes teatralitzades


Amb motiu de la commemoració del 150è aniversari del naixement de l’arquitecte i polític Josep Puig i Cadafalch i del centenari de la seva proclamació com a president de la Mancomunitat de Catalunya s’han programat accions teatralitzades a dues rutes:

 


-Ruta Puig i Cadafalch Mataró-Argentona: dissabte 1 de juliol i dissabte 7 d’octubre (té un preu de 10 €)

 


-El Modernisme a Mataró: dissabte 8 de juliol a les 19 h i diumenge 10 de setembre a les 10 h (activitat gratuïta, cal reserva prèvia a les Oficines de Turisme de Mataró)

 




Nou punt d’informació turística


Mataró amplia aquest estiu el servei d’informació turística amb un nou punt d’informació situat al Centre Cívic Cabot i Barba (plaça de Miquel Biada, 5). Aquest nou punt, habilitat per reforçar l’atenció al visitant, estarà obert des de les 10 del matí fins les 7 de la tarda, des del dissabte 1 de juliol i fins diumenge 3 de setembre.

 


La localització d’aquest nou punt d’informació turística esdevé un element estratègic ja que respon a la necessitat d’aproximar-se al turista que accedeix a la nostra ciutat a través del tren o del bus, així com aquells turistes que gaudeixen principalment del nostre front marítim. La proximitat amb recursos patrimonials de primer ordre a la ciutat, com és el cas de la Nau Gaudí, també esdevé un element clau per la seva ubicació.

 


En aquests casos un dels objectius del punt és esdevenir un instrument de connexió amb l’oferta turística (patrimonial, comercial, ..) del centre ciutat, i per tant derivar-ne potencials usuaris per a que complementin la seva estada a la ciutat.

 


Pel que fa a l’Oficina d’Informació Turística situada a la planta baixa de l’Ajuntament, s’amplien els dies d’obertura. Així doncs, durant la temporada d’estiu estarà oberta de dilluns a diumenge de 10 a 13 h i de 17 a 19 h.

 




Wifi gratuït al passeig marítim durant tot l’any


El TecnoCampus i el Servei de Promoció de Ciutat i Comerç de l’Ajuntament de Mataró ofereixen novament un servei de wifi gratuït a les platges i amplien aquest servei a la platja de Sant Simó, l’estiu passat només estava disponible a les platges del Varador i el Callao-. La connexió lliure estarà disponible durant tot l’any, i no només durant la temporada d’estiu.

 


El centre emissor està situat al TecnooCampus i la xarxa smartwifi està formada per vuit punts emissors d’última generació distribuïts per diferents punts del passeig marítim, que proporcionen un accés d’alta qualitat a la xarxa wifi.

 




Noves activitats nàutiques


S’amplia també l’oferta d’activitats nàutiques al Port de Mataró. A les propostes ja existents vela, submarinisme, rem, surf , caiac, pàdel surf, pesca esportiva i pesca submarina, passejades al mar i també lloguer d’embarcacions s’hi afegeixen:

 


-Lloguer de motos aquàtiques, a càrrec de l’empresa Jet Ski Mataró, SL

 


-Club de navegació Fanautic Club Mataró

 


-Big Pàdel Surf, a càrrec de l’Escola de Vela Mataró.

 




Campanya de Comunicació


L’oferta de serveis i productes turístics que ofereix Mataró durant la temporada d’estiu compta amb una nova campanya de promoció de ciutat com a suport de difusió que pren com a base els “emojis” que s’utilitzen a les xarxes socials per expressar les emocions, sensacions, activitats, llocs... Amb aquests pictogrames sobreimpresos en les imatges de la campanya es vol captar l’atenció del visitant de manera fresca, senzilla i directa i transmetre-li un missatge d’alegria i diversió.

 


La campanya d’estiu posa sobretot el focus en el mar i el front marítim per convertir Mataró en un dels pols d’atracció del litoral mediterrani. Així doncs, es posen de relleu els principals punts d’interès de la ciutat: platja, mar, patrimoni, comerç i gastronomia.

 


S’ha programat una campanya que engloba mitjans off i on line. Es faran anuncis en premsa generalista i s’utilitzaran mupis i bicimupis a diferents poblacions del Maresme.

 


La campanya també tindrà àmplia presència a les xarxes socials amb contingut patrocinat, serà reforçada pels continguts de campanya (informació d’activitats i serveis) i també hi haurà presencia als webs www.visitmataro.cat i www.mataro.cat.

 


També es realitzarà una campanya de comunicació turística de les Santes, adreçada als visitants estrangers i als turistes allotjats a l’Alt Maresme.