Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament planteja a Adif i a l’Estat la remodelació de l’estació de tren

Escoltar

L’Ajuntament planteja a Adif i a l’Estat la remodelació de l’estació de tren

També proposa un itinerari per a vianants a la línia de costa que uneixi Mataró amb els municipis veïns

L’Ajuntament ha presentat a Adif, l’entitat pública depenent del Ministeri de Foment que administra les infraestructures ferroviàries, i a la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera, una proposta d’actuacions al sistema ferroviari que inclou remodelar l’estació de tren i connectar Mataró amb els municipis veïns per la costa mitjançant un itinerari per a vianants.




L’alcalde, David Bote, es va reunir amb la presidenta d’ADIF, Isabel Pardo, el passat 16 d’octubre a Madrid, i el 19 d’octubre també va presentar la proposta a la delegada del Govern a Catalunya, durant la vista que Cunillera va fer a Mataró. D’aquestes reunions va sortir el compromís de crear un grup de treball per estudiar-ne la viabilitat. L’Ajuntament ha demanat a Adif que destini a fer obres de permeabilitat de la línia de tren a Mataró els aprofitaments urbanístics que obtingui pel desenvolupament dels sectors d’Iveco-Renfe, fet que permetria disposar de part de la inversió necessària per desenvolupar la proposta.




Tant la nova estació com la sendera per a vianants s’emmarquen en l’estratègia Mataró 2022, que té com a un dels principals reptes transformar el front marítim i obrir la ciutat al mar. Les propostes es van presentar el passat 29 d’octubre a la Comissió Informativa Municipal de Serveis Territorials.






Nova estació




La nova estació se situaria entre la ronda de Barceló i la plaça de Miquel Biada, amb accessos en els dos extrems. Aquesta configuració permetria especialitzar les entrades i sortides dels usuaris: a la banda de ronda de Barceló, cap a l’Eixample i el TecnoCampus, o bé cap al Port; i a l’altre extrem cap al centre urbà o cap a les platges.




La remodelació permetria alliberar per a altres usos l’actual edifici de l’estació, que data de 1905. El Servei d’Urbanisme de l’Ajuntament ha treballat la proposta de nova estació en col•laboració amb el Grup IAM (Investigacions Arquitectura Mediterrània), de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura La Salle BCN-URL.






Via verda marítima del Maresme




La segona proposta que ha presentat Mataró és complementar amb una sendera per a vianants el projecte de protecció de les vies del tren que Adif té previst executar en dos trams de la línia de la costa: entre Cabrera de Mar i Mataró, i entre Mataró i Sant Andreu de Llavaneres. La idea és adaptar com a via verda la plataforma de formigó que es preveu sobre l’escullera, i per tant dur a terme treballs de pavimentació, enllumenat, jardineria i mobiliari urbà.




La nova sendera donaria continuïtat a l’itinerari paisatgístic per a vianants que ja connecta Barcelona amb Cabrera de Mar, i permetria completar l’anella verda de Mataró superant les vies del tren. La proposta inclou la construcció d’un viaducte sobre la riera d’Argentona.