Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament revalida el Reconeixement Administració Oberta

Escoltar

L'Ajuntament revalida el Reconeixement Administració Oberta

Els reconeixements als municipis per la implantació de l'administració digital s’han lliurat en el marc del Congrés de Govern Digital Local

L’alcalde, David Bote, va recollir ahir, dimecres 21 de març, un dels premis del Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) que reconeixen l’esforç dut a terme pels ajuntaments catalans durant el 2017 en la implantació i ús dels serveis d’administració oberta. L’acte de lliurament va tenir lloc al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) en el marc de la celebració del Congrés de govern Digital Local.

 


És el tercer any consecutiu que l’Ajuntament de Mataró obté un d’aquests guardons que atorga el Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) als ajuntaments i consells comarcals que han destacat en la implantació de l’Administració digital a les seves organitzacions. Mataró ha estat guardonat en la categoria de municipis de més de 50.000 habitants.

 


Entre altres accions relacionades amb la implantació d’administració electrònica, l’Ajuntament va incorporar a l’Oficina Virtual al 2017 el sistema Vàlid de l’AOC, que facilita als interessats la identificació electrònica utilitzant certificats digitals i altres sistemes de més fàcil accés com ara l’idCAT Mòbil, basat en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús via SMS.

 


L'any 2017 es van iniciar electrònicament per l'Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC) 18.835 tramitacions, un 39'77 % més que l'any anterior. L'Ajuntanent va posar en funcionament 25 nous formularis específics per facilitar als interessats les seves relacions telemàtiques amb l'administració.

 


L’Ajuntament també va intensificar durant el 2017 la consulta de dades de ciutadans i persones jurídiques en altres administracions, evitant així desplaçaments als interessats en procediments administratius per aportar determinada documentació, com ara certificats de la Renda, de la Seguretat Social o dels serveis d’ocupació entre altres. Així doncs, durant el 2017 es van realitzar a través dels sistemes d’intermediació de dades de l’AOC (Via Oberta) 72.335 consultes d’aquest tipus, el que va suposar un increment del 36,2 % respecte al 2016.

 




Congrés de Govern Digital Local





El Congrés de Govern Digital, organitzat pel Consorci OAC i Localret, és el fòrum de debat de referència a Catalunya en l’àmbit de l’administració digital, enfront d’altres jornades, cicles de conferències o congressos de menor envergadura i d’un impacte més difús. Aquesta edició en concret, focalitzada en l’àmbit local, pretén posar èmfasi en totes aquells projectes i iniciatives de l’àmbit local que persegueixen una transformació digital de les dinàmiques, processos i formes de treball dels ens més propers a la ciutadania, amb l’objectiu de donar resposta als nous reptes que ens toquen afrontar derivats de la veritable revolució social, econòmica i cultural que suposa la societat digital.

 


Mataró participarà activament en el Congrés de Govern Digital aquest dijous amb una ponència a càrrec del gerent de l’Ajuntament, Antoni Merino, sobre els projectes de modernització i millora de l’agenda de transformació de l’Ajuntament, una de les prioritats del Govern.

 


L’Ajuntament de Mataró ha impulsat el Pla Estratègic Mataró 2022 com un procés de reflexió estratègica encaminat a assolir un desenvolupament inclusiu, sostenible i intel•ligent per afrontar els principals reptes futurs de la ciutat. Així mateix, els compromisos del Govern Municipal recollits al Pla de Mandat 2016-2019 van en aquesta línia, i es concreten en el Pla d’Acció Municipal 2017 que contempla, com a pla de xoc, la implantació de la administració electrònica i el Pla de millora de la Gestió Interna. En aquest sentit, el 2017 es va crear un equip de treball d’administració electrònica i es va posar en marxa d’una nova plataforma electrònica de licitació pública. Aquest 2018, el pressupost municipal destina 150.000 € a projectes d’administració electrònica.