Mataró presenta per primer cop la seva oferta turística a Alemanya amb l'objectiu de captar nous públics
La ciutat intensifica la seva presència a fires i esdeveniments turístics durant els mesos de maig i juny
Mataró es promociona per primera vegada a Alemanya a través de la participació en un workshop amb diversos agents professionals independents que té lloc a Colònia. La ciutat participa en aquesta acció juntament amb d’altres destinacions turístiques de la demarcació de Barcelona i sota la Gerència de Serveis de Turisme. Al workshop hi prenen part una trentena d’agències de viatge i tour operadors de Colònia, Düsseldorf i municipis propers.
És la primera vegada que Mataró participa en una acció directa al mercat alemany. Prèviament, s’havien fet altres accions indirectes com la difusió de material promocional de la ciutat a la fira ITB de Berlín sota el paraigües de la Diputació de Barcelona, o la rebuda de bloggers especialitzats en turisme i viatges.
Més presència a fires
Amb la voluntat de captar nous visitants, Mataró intensifica la seva presència a fires i esdeveniments turístics durant els mesos de maig i juny. Alguns dels esdeveniments en què es promociona l’oferta turística de la ciutat durant aquests mesos són:
-Fira Expovacaciones de Bilbao: Mataró ha participat per segon any consecutiu en aquest esdeveniment, celebrat entre el 4 i el 6 de maig. La ciutat hi ha pres part de la mà de la Diputació de Barcelona. Sota el lema “Barcelona és molt més” i en col·laboració amb l’Agència Catalana de Turisme i Turisme de Barcelona, es va organitzar una presentació de l’oferta conjunta de Mataró i de la província a mitjans de comunicació i operadors turístics del País Basc. Com a novetat, i fruit de l’acord iniciat amb Viatges Eroski, està previst posar en marxa una campanya de co-màrqueting per donar visibilitat a l’oferta turística de les comarques de Barcelona que inclou accions diverses de promoció de les destinacions i recursos turístics de la demarcació.
-Mercat d’Escapades de Barcelona: En aquest cas sota el paraigües del Consorci de Turisme Costa de Barcelona, l’oferta turística de la ciutat també s’ha pogut trobar al Mercat d’Escapades celebrat al passeig de Lluís Companys de Barcelona entre el 4 i el 6 de maig. Aquest esdeveniment està dirigit al públic final i té per objectiu donar a conèixer al públic local les propostes turístiques de proximitat.
-15a Fira Ciutats Modernistes de Terrassa: La 15a edició d’aquest esdeveniment tindrà lloc aquest proper cap de setmana, de l’11 al 13 de maig. L’Ajuntament de Mataró hi participarà juntament amb Argentona i Canet de Mar per tal de fomentar la línia de cooperació en la difusió de l’oferta modernista dels tres municipis. A més a més de la Ruta Puig i Cadafalch. Mataró-Argentona, es donarà a conèixer tota l’oferta de rutes i visites guiades que es poden realitzar a Mataró, i també es presentarà l’oferta d’activitats nàutiques i del front marítim.
-Family Experience de Girona: La primera edició d’aquest nou esdeveniment tindrà lloc els propers 26 i 27 de maig. Aquesta fira té per objectiu la promoció, exposició i venda de productes del sector infantil i familiar.
-13a Fira Modernista de Barcelona: Com a Terrassa, Mataró hi participa conjuntament amb Argentona i Canet de Mar amb l’objectiu de promocionar el modernisme al Maresme i difondre els atractius del patrimoni local i els recursos turístics que la ciutat ofereix als visitants. Aquesta fira tindrà lloc de l’1 al 3 de juny i està organitzada per l’associació de comerciants CorEixample.
Durant els primers mesos de l’any, Mataró ha promocionat la seva oferta turística en altres esdeveniments i fires nacionals i internacionals com la fira CMT d’Stuttgart (Alemanya); la Vakantibeurs d’Utrecht (Holanda); el Salon de Vacances a Brussel·les (Bèlgica); l’ITB de Berlín (Alemanya); MITT a Moscou (Rússia); el Salon Mondial de Tourisme a París (França); l’exposició del Fons Bassat a Sofia (Bulgària); la fira Expotren de Lleida; B-Travel de Barcelona; i Fitur de Madrid.
Més de 100.000 visitants durant el 2017
Els hotels i el càmping de la ciutat van superar per primera vegada a la història el llindar dels 100.000 turistes. Concretament, es van allotjar als establiments de la ciutat 102.677 visitants (un 16,7 % més que el 2016), el 56 % dels quals són estrangers i el 44 % espanyols.
Pel que fa al nombre de persones que s’han dirigit als dos punts d’informació turística de la ciutat, ha augmentat en un 26,7 %. L’Oficina de Turisme de l’Ajuntament va atendre 8.934 visitants i, el nou punt habilitat a la Nau Cabot i Barba durant els mesos de juliol i agost, en va atendre 3.271. Pel que fa a la procedència, el 35 % de visitants atesos són estrangers, percentatge que s’enfila fins al 70 % en el cas de Cabot i Barba. Pel que fa a la procedència del públic estranger, un 41 % són francesos; un 17 % del Regne Unit i un 10 % d’Alemanya.
Les principals motivacions per segments són el turisme cultural (52 %) i les compres (18 %). Les rutes i visites guiades han registrat 8.970 usuaris, que les han valorades amb un 9,47 sobre 10. De fet, la cartera de rutes i visites guiades és el principal punt d’interès (19 %), seguit de la Capella dels Dolors (9 %). Les rutes audioguiades han registrat 808 usuaris.