L’Ajuntament obté per quart any consecutiu el Reconeixement Administració Oberta
Mataró és un dels 12 municipis catalans de més de 50.000 habitants que ha obtingut aquesta distinció. El Reconeixement Administració Oberta, atorgat pel Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC), posa en valor l’esforç dels ajuntaments catalans durant el 2018 en la implantació i ús dels serveis d’administració oberta.
L’Ajuntament de Mataró ha obtingut per quart any consecutiu el Reconeixement Administració Oberta en la categoria de municipis de més de 50.000 habitants. Es tracta d’uns premis que atorga el Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) i que reconeixen l’esforç dut a terme pels ajuntaments catalans durant el 2018 en la implantació i ús dels serveis d’administració oberta.
Aquests guardons, que distingeixen set categories d’acord amb el nombre d’habitants dels ens i la seva naturalesa, s’atorguen en base a uns indicadors objectius, l’anàlisi dels webs dels ens i l’ús de determinats serveis de l’AOC.
El seu objectiu és valorar i reconèixer la implantació i l’ús dels serveis d’administració electrònica i la seva conseqüent transformació digital en seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna. Enguany han estat guardonats 74 ens locals catalans.
Entre altres accions relacionades amb la implantació de l’administració electrònica, l’Ajuntament va impulsar durant el 2018 l’ús de la notificació electrònica. Així, durant l’any passat es va arribar a les 3.797 notificacions, més del doble que les gestionades al 2017. També es van fer els treballs previs a la implantació de la plataforma d’administració electrònica, que des de l’1 de gener de 2019 permet la gestió electrònica d’expedients i millora la relació telemàtica amb la ciutadania.
Durant l’any passat es van iniciar electrònicament per l'Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC) 31.195 tramitacions, un increment del 65,62 % respecte al 2017, i es van fer 108.855 consultes a través dels sistemes d’intermediació de dades de l’AOC (Via Oberta), un 50,52 % més que el 2017. Aquestes gestions fan referència a la consulta de dades de ciutadans i persones jurídiques en altres administracions, evitant així desplaçaments als interessats en procediments administratius per aportar determinada documentació, com ara certificats de la Renda, de la Seguretat Social o dels serveis d’ocupació, entre d’altres.