Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Adif anuncia afectacions a la circulació de trens entre Mataró i Barcelona per les obres de la Sagrera

Escoltar

Adif anuncia afectacions a la circulació de trens entre Mataró i Barcelona per les obres de la Sagrera

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries preveu tallar la circulació de trens durant dos dies al juliol per traslladar les vies a l’interior de l’estació. Després els trens circularan per via única fins al novembre en el tram afectat per les obres, situació que afectarà al servei de les línies R1 i RG1.

Estat de les obres. Foto: Adif
Estat de les obres. Foto: Adif

Adif Alta Velocitat ha iniciat els treballs previs per al trasllat de les vies d’ample convencional de la línia Barcelona-Mataró a l'interior de l'estructura de la futura estació intermodal de la Sagrera, a Barcelona.

Segons ha informat Adif, aquests treballs afectaran a la circulació dels trens del Maresme. El dia 25 de juliol s’ha programat una interrupció del trànsit ferroviari en aquest sector durant un període aproximat de 48 hores, durant el qual es traslladarà la via 2 un màxim de 5 metres en una longitud de 200 m i s'instal·larà un desviament provisional.

A partir d’aquest moment i durant 3,5 mesos, la línia Barcelona-Mataró funcionarà amb via única en un tram aproximat d’1,7 km, amb l’objectiu que els trens circulin per l'interior de la nova estació a partir del pròxim mes de novembre. D’aquesta manera, els trens deixaran de passar pel traçat provisional existent actualment.

Amb aquesta planificació, es mantindrà el trànsit de trens en les línies R1 i RG1 de Rodalies, tot i que es reduirà de manera significativa la capacitat operativa. Per aquest motiu, Adif ha anunciat que s’establiran plans alternatius de transport d'acord amb l'operador del servei, Renfe, i l’administració titular, la Generalitat de Catalunya, per garantir la mobilitat dels usuaris.

El nou traçat té una longitud d’1,98 km, des del triangle ferroviari fins a la boca del túnel que dóna accés a l’estació de Barcelona-El Clot-Aragó, i anirà soterrat donant continuïtat pel costat Sants a la infraestructura que actualment finalitza sota el carrer d’Espronceda.

A l'interior de l'estació s'estan construint les quatre vies de la línia Barcelona-Mataró, de les quals 2 seran vies generals i 2 vies d'estacionament.


Publicat a