Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament ha fet desallotjar des de maig 52 pisos o locals ocupats que comportaven risc sanitari o d’habitabilitat

Escoltar

L’Ajuntament ha fet desallotjar des de maig 52 pisos o locals ocupats que comportaven risc sanitari o d’habitabilitat

Les actuacions són fruit d’un nou protocol que implica a diferents serveis municipals. Amb l’objectiu d’evitar el risc per a la seguretat i la salut de les persones es decreta el desallotjament preventiu voluntari o, si és precís, amb autorització judicial.

Vehicles policials durant l'operatiu al carrer de Galícia. Foto: Ajuntament de Mataró
Vehicles policials durant l'operatiu al carrer de Galícia. Foto: Ajuntament de Mataró

En el marc d’aquest treball interdepartamental, l’Ajuntament ha desallotjat avui dos immobles ocupats als carrers de Galícia i Nou de la Mercè. Es tracta en total de sis habitatges que, entre altres deficiències, no disposen de cèdula d’habitabilitat ni de connexió dels sistemes sanitaris al clavegueram general. Aquest fet ja havia provocat problemes greus de salubritat per l’embossament d’aigües fecals.

Al desallotjament d’avui han intervingut la Policia Local, el Cos Nacional de Policia i els serveis municipals d’Habitatge, Salut Pública, Llicències (llicències d’obres), Benestar Social i Mediació. El 30 de setembre i el 6 d’octubre l’Ajuntament va notificar el decret de desallotjament a les persones residents als immobles, com a resultat de les inspeccions que s’havien realitzat als habitatges. Com el desallotjament no s’havia produït de manera voluntària, l’Ajuntament va demanar autorització judicial per poder-lo executar avui. Durant el desallotjament hi havia 9 persones als habitatges.

L’Ajuntament ha requerit a la propietat que procedeixi a la neteja i desinfecció dels immobles i a la supressió dels elements que poden suposar risc, treballs que avui mateix s’estaven duent a terme. A més, ha d’instal·lar tancaments i/o dispositius que evitin noves ocupacions.


Riscos per a les persones

L’Ajuntament té competència per decretar la inhabitabilitat d’immobles davant irregularitats o danys que afectin a la solidesa estructural dels mateixos, l’habitabilitat o per deficiències que afectin a la salubritat. En el marc d’aquesta competència, l’Ajuntament pot desplegar tots aquells instruments que siguin necessaris, fins i tot sancions, quan els propietaris no compleixin les seves obligacions de conservació i de bon ús dels mateixos. L’objectiu és evitar l’existència d’habitatges buits o mal conservats a la ciutat, especialment si suposen un risc per a les persones.

Així, el protocol que es va posar en marxa al maig i que implica diferents serveis ha suposat fins ara el desallotjament de 52 pisos o locals que estaven ocupats en 8 immobles ubicats a diferents carrers (Camí Ral, Via Europa, Jaume I, Cuba, Galícia, etc.).


Estadística d’ocupacions

D’altra banda, la Policia Local de Mataró, principalment a través de la Unitat de Convivència i Civisme, ha actuat durant aquest any i fins al 9 d’octubre en 138 ocupacions a la ciutat, especialment aquelles que generen problemes de convivència. Aquesta xifra suposa un descens respecte a les actuacions fetes l’any anterior (154 de gener a setembre), tot i que és difícil valorar com afecten a la comparativa els mesos de confinament del 2020.


Galeria d'Imatges

Publicat a