Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

2020

Escoltar

2020

En marxa la campanya #entitatsdesdecasa per dinamitzar online el teixit associatiu

L’Agència de Suport i Serveis a les Entitats anima les entitats mataronines a publicar a les seves xarxes socials, Facebook, Twitter, Instagram i Youtube tot allò que vulguin comunicar i oferir a la ciutadania amb el hashtag #enitatsdesdecasa. Des de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, s'actualitza diàriament el recull informatiu amb les seves iniciatives. S’ha habilitat una nova secció al Portal d'Entitats www.mataro.cat/entitats perquè la ciutadania pugui accedir a totes les publicacions que realitzin les entitats de la ciutat de Mataró.

Mataró s’adhereix al Manifest dels ens locals davant la crisi del coronavirus

L’Associació Catalana de Municipis i Comarques(ACM), l’Associació de Micropobles de Catalunya i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) han acordat un manifest conjunt per exposar la posició i les demandes del món local català davant l’actual moment de dificultat. L’Ajuntament de Mataró s’hi adhereix i en donarà compte en el primer Ple que se celebri després de superar la crisi del coronavirus.

El CAP La Llàntia està tancat fins a nou avís

Davant la situació d’excepcionalitat, el CAP Ronda Cerdanya atendrà els usuaris del CAP La Llàntia per a aquells temes que no puguin esperar. La mesura forma part de la reorganització d’equips d’atenció primària que està fent l’Institut Català de la Salut davant la pandèmia de coronavirus.

L’Ajuntament reforça els serveis que donen cobertura a la ciutadania més vulnerable durant l’estat d’alarma

Els Serveis d’Assistència Domiciliària, Teleassistència, el menjador social i els àpats per a les persones grans, el Centre de Suport Alimentari l’Entorn, el Servei d’Atenció Social i el Centre d’Acollida Municipal per a les persones sense sostre són alguns dels serveis que es reforcen i reorganitzen amb l’objectiu de garantir la correcta atenció a tots aquells col·lectius més vulnerables i dependents de la ciutat.

L’Ajuntament organitza un dispositiu per recollir i distribuir les donacions de materials de protecció de particulars i empreses

El Servei de Protecció Civil i Salut analitza i canalitza les diferents iniciatives empresarials i de particulars, que de forma voluntària i altruista, s’estan portant a terme aquests dies en relació a la donació o producció de material de protecció durant el COVID-19. S’ha habilitat el correu electrònic protecciocivil@ajmataro.cat com a mitjà de comunicació i recepció de totes aquestes iniciatives solidàries. Un cop validades i coordinades les donacions, els materials s’emmagatzemaran i distribuiran des d’un punt habilitat per l’Ajuntament a l’edifici de Benestar Social, a l’avinguda de Puig i Cadafalch, 101.

L’Espai Gatassa s’habilita com a Centre d’Acollida Municipal per a les persones sense sostre de Mataró

El dijous 2 d’abril entrarà en funcionament el Centre d’Acollida Municipal de Mataró que s’ha habilitat de forma provisional a l’Espai Gatassa per acollir persones sense sostre donada la situació d’excepcionalitat derivada pel coronavirus. L’equipament, gestionat per Creu Roja, comptarà amb 48 places que se sumen a les 21 que ofereix, durant tot l’any, el Centre d’Acollida Municipal de Can Soleret.

L’Ajuntament prorroga l’activació del Pla Bàsic d’Emergències Municipal mentre duri la crisi sanitària

El Pla Bàsic d’Emergències, emmarcat en el Document Únic de Protecció Civil que inclou tots els riscos que afecten al municipi, està activat des del 13 de març en fase d’emergència 1. L’alcalde, David Bote, ha signat un decret que prorroga l’activació i permet mantenir les mesures organitzatives necessàries per garantir la continuïtat dels serveis essencials de la ciutat i protegir la salut dels ciutadans.

L’Ajuntament pren mesures en matèria d’habitatge per fer front a l’impacte econòmic de la crisi del coronavirus

Entre les accions hi ha la bonificació del 30 % del lloguer del parc públic d’habitatges per aquelles famílies que hagin patit una disminució dels ingressos per la situació del coronavirus, impulsar el Servei d’Intermediació en Deutes d’Habitatge de l’Ajuntament de Mataró i la petició als governs de Catalunya i d’Espanya de mesures per pal·liar el risc de pèrdua de l’habitatge a persones afectades per l’impacte econòmic de la crisi del COVID-19.

La Fundació Hospital ofereix un servei d’atenció i suport al dol per a les famílies afectades pel COVID-19

La Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magadalena ofereix ajuda psicològica durant l’actual estat d’alarma per a les famílies de Mataró i El Maresme que necessitin un acompanyament per la mort d’alguns dels seus familiars o amics. Les demandes de suport al dol s’han de fer al correu electrònic atenciodol@fundaciohospital.org i estan coordinades per un equip amb psicòlegs experts amb experiència i competència en l’atenció de persones en situacions de gran patiment. L’atenció es realitza telefònicament o per videoconferència.

L’Ajuntament i TecnoCampus recullen en una guia les mesures econòmiques i sociolaborals de suport a PIMES i autònoms

L’Ajuntament de Mataró i TecnoCampus Mataró-Maresme han fet la recopilació de les mesures locals, autonòmiques i estatals que han sorgit aquests dies de suport a PIMES i autònoms. L’objectiu és oferir un document amb un resum per fer més fàcil l’accés a la informació a aquest col·lectiu, motor del teixit empresarial de la ciutat i de la comarca que veu afectada la seva activitat per la crisi de la COVID-19.

L’Arxiu Municipal fa una crida a la col·laboració ciutadana per documentar la situació de la pandèmia de la COVID-19

L’objectiu de la crida és recollir documents que siguin testimoni de la solidaritat entre persones individuals o col·lectius que treballen i/o col·laboren a Mataró, i així poder-los conservar per a la posteritat. Els arxius digitals, que poden ser des de dibuixos dels infants de suport als malalts, a vídeos de reconeixement als sanitaris o imatges de com una comunitat de veïns s’organitza, es poden enviar al correu arxiumpal@ajmataro.cat