Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Dispositiu especial per facilitar la renovació de la T-Blava del Mataró Bus a la gent gran del barris del nord de la ciutat

Escoltar

Dispositiu especial per facilitar la renovació de la T-Blava del Mataró Bus a la gent gran del barris del nord de la ciutat

El 13 de desembre comença la campanya de bescanvi de targetes blaves i fins al 22 de desembre personal d’atenció ciutadana es desplaçarà als casals municipals de gent gran de Cirera i La Llàntia per facilitar-ne la renovació a persones residents al sector nord de la ciutat. L’objectiu és apropar aquest tràmit administratiu a un col·lectiu que sovint té dificultats de mobilitat per evitar desplaçaments.

Model de targeta T-Blava per al 2022. Foto: Ajuntament
Model de targeta T-Blava per al 2022. Foto: Ajuntament

Les oficines d’atenció ciutadana inicien a partir del 13 de desembre la campanya de renovació per a 2022 de la T-Blava, targeta que permet a majors de 65 anys, jubilats i persones amb discapacitat, amb recursos econòmics limitats, utilitzar gratuïtament el Mataró Bus. Tenen dret a la T-Blava els titulars del Carnet Blau, una acreditació que, a més de la gratuïtat dels autobusos urbans, permet beneficis i avantatges en altres serveis municipals.

El tràmit de renovació de la T-Blava no requereix de cita prèvia i la targeta de 2021 es pot continuar utilitzant fins el 28 de febrer de 2022.

Enguany, per facilitar la renovació a titulars residents al sector nord de la ciutat, personal del Servei d’Atenció Ciutadana atendrà als interessats als casals municipals de gent gran de La Llàntia i de Cirera. S’han triat aquests dos casals tenint en compte les circumstàncies orogràfiques a La Llàntia i la ubicació cèntrica del casal de Cirera respecte als barris de Cirera, Els Molins i Vista Alegre/Camí de la Serra.

En concret, els dies i horaris d’atenció seran:

  • Casal de Gent Gran de Cirera (riera de Cirera, 59): dilluns, dimecres i divendres del 13 al 22 de desembre de 10 a 12 h.
  • Casal de Gent Gran de La Llàntia (carrer de la Flor, 11B): dijous 16 i divendres 17 de desembre de 10 a 12 h.

L’Ajuntament envia un missatge per SMS als titulars de Carnet Blau del sector (barris de La Llàntia, Cirera, Vista Alegre/Camí de la Serra i Els Molins) per informar-los d’aquesta opció de renovació de la seva targeta, però igualment podran fer el bescanvi a les oficines d’atenció ciutadana. En aquests barris hi ha actualment 889 persones amb T-Blava activa.


Proximitat a la ciutadania

L’atenció a casals de gent gran del sector nord té com a objectiu evitar desplaçaments per fer un tràmit senzill, però que encara no està disponible per internet, com és el bescanvi de targetes. Així, s’apropa l’acció administrativa a la ciutadania. Aquesta actuació se suma a les ja desenvolupades des del 2019, en col·laboració amb la Fundació el Maresme, per facilitar in situ la renovació de T-Blaves als usuaris dels centres ocupacionals del carrer de Galícia.

També el diumenge 12 de setembre, amb motiu de la IV Fira Animalista de Mataró, es va obrir a l’Espai firal del Parc Central una oficina amb personal d’atenció ciutadana on les persones interessades podien rebre informació sobre el cens d’animals domèstics i fer els tràmits municipals associats (alta al cens, recollida de bosses per excrements de gossos, etc.).

Durant el 2022 es preveu dur a terme noves actuacions a determinades instal·lacions municipals fora de les oficines d’atenció ciutadana per efectuar tràmits administratius, principalment aquells adreçats a col·lectius amb dificultats de mobilitat o d’ús de tecnologies de la informació. Aquestes accions s’emmarquen a la prioritat 6 del Pla de Mandat per millorar la prestació de serveis públics i en concret incrementar la qualitat en l’atenció ciutadana, amb un millor servei, més fàcil i més ràpid. Dins d’aquesta mateixa prioritat s’inclou el projecte Espai Mataró Connecta, que al 2022 oferirà, entre altres, nous sistemes d’atenció i assistència per a la tramitació administrativa, configurant així un nou model de relació entre l’Ajuntament i la ciutadania.



Publicat a