Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament posa en marxa un dispositiu de suport per fer tràmits digitals

Escoltar

L’Ajuntament posa en marxa un dispositiu de suport per fer tràmits digitals

Aquest nou servei és una de les mesures impulsades des de la Taula per a la reconstrucció social i econòmica de Mataró. Es posa en marxa com a prova pilot durant 6 mesos, i vol ajudar persones sense competències digitals o sense recursos informàtics a realitzar tràmits telemàtics d’altres administracions públiques.

La major part de les administracions públiques han hagut de reduir considerablement l’atenció presencial dels seus serveis arran de la pandèmia de la Covid-19. Per aquest motiu, la relació entre la ciutadania i les administracions ha migrat quasi en la seva totalitat cap al món digital, sovint per resoldre qüestions necessàries, i fins i tot en algun cas urgents, com la tramitació d’ajuts o subsidis.

Per als tràmits que corresponen a l’Ajuntament de Mataró, la ciutadania disposa d’una alternativa de cita prèvia per ser atesa de manera presencial, que es pot demanar trucant al telèfon gratuït 010 o mitjançant Internet a www.mataro.cat/citaprevia. Però altres administracions deriven a les seves seus electròniques pràcticament com a única opció per fer tràmits.

Aquesta situació ha fet aflorar les conseqüències de l’escletxa digital, amb l’exclusió de les persones que no tenen competències TIC i/o que no disposen dels recursos i mitjans tècnics per fer les tramitacions telemàtiques que precisen, com l’obtenció de sistemes d’identificació digital (per exemple l’IdCat mòbil o sistema Cl@ve), sol·licituds de vida laboral, d’ingrés mínim vital, prestacions d’atur o de la Seguretat Social.

Per aquest motiu, i arran de les necessitats detectades per diferents serveis municipals d’atenció a la ciutadania, la Taula per a la reconstrucció social i econòmica va aprovar el passat novembre posar en marxa de manera pilot un dispositiu de suport a la realització dels tràmits digitals d’altres administracions.


Amb cita prèvia i a 4 equipaments

El dispositiu està format per 3 agents TIC que atenen a quatre ubicacions de la ciutat:

- Centre Cívic Pla d’en Boet (carrer de Juan Sebastián Elcano, 6)

- Centre Cívic Molins (carrer de Nicolau Guanyabens, 23)

- Centre Cívic Cabot i Barba (plaça de Miquel Biada, 5)

- Oficina de Barris (carrer de Blai Parera, 6 Baixos)

 

El servei queda cobert de dilluns a divendres de 9 a 20 h, tot i que l’atenció a cada equipament es fa en horari diferent. En tot cas, funciona amb cita prèvia que es pot sol·licitar al telèfon 93 702 28 50, o per Internet a www.mataro.cat/tramitaciodigital 

En funció de la capacitació de la persona, el suport pot consistir en la realització del tràmit complet o bé, en l’acompanyament necessari perquè sigui el propi usuari o usuària qui el faci als ordinadors que es posaran a la seva disposició. També s’oferiran petites píndoles formatives d’alfabetització digital per capacitar les persones i treballar per a la seva autonomia digital.

L’Ajuntament destina a aquesta actuació 60.000 € de les partides del pressupost per a 2021 del Pla de reconstrucció social i econòmica.


Publicat a