L’Ajuntament posa en marxa un dispositiu de suport per fer tràmits digitals

Aquest nou servei és una de les mesures impulsades des de la Taula per a la reconstrucció social i econòmica de Mataró. Es posa en marxa com a prova pilot durant 6 mesos, i vol ajudar persones sense competències digitals o sense recursos informàtics a realitzar tràmits telemàtics d’altres administracions públiques.

La major part de les administracions públiques han hagut de reduir considerablement l’atenció presencial dels seus serveis arran de la pandèmia de la Covid-19. Per aquest motiu, la relació entre la ciutadania i les administracions ha migrat quasi en la seva totalitat cap al món digital, sovint per resoldre qüestions necessàries, i fins i tot en algun cas urgents, com la tramitació d’ajuts o subsidis.

Per als tràmits que corresponen a l’Ajuntament de Mataró, la ciutadania disposa d’una alternativa de cita prèvia per ser atesa de manera presencial, que es pot demanar trucant al telèfon gratuït 010 o mitjançant Internet a www.mataro.cat/citaprevia. Però altres administracions deriven a les seves seus electròniques pràcticament com a única opció per fer tràmits.

Aquesta situació ha fet aflorar les conseqüències de l’escletxa digital, amb l’exclusió de les persones que no tenen competències TIC i/o que no disposen dels recursos i mitjans tècnics per fer les tramitacions telemàtiques que precisen, com l’obtenció de sistemes d’identificació digital (per exemple l’IdCat mòbil o sistema Cl@ve), sol·licituds de vida laboral, d’ingrés mínim vital, prestacions d’atur o de la Seguretat Social.

Per aquest motiu, i arran de les necessitats detectades per diferents serveis municipals d’atenció a la ciutadania, la Taula per a la reconstrucció social i econòmica va aprovar el passat novembre posar en marxa de manera pilot un dispositiu de suport a la realització dels tràmits digitals d’altres administracions.


Amb cita prèvia i a 4 equipaments

El dispositiu està format per 3 agents TIC que atenen a quatre ubicacions de la ciutat:

- Centre Cívic Pla d’en Boet (carrer de Juan Sebastián Elcano, 6)

- Centre Cívic Molins (carrer de Nicolau Guanyabens, 23)

- Centre Cívic Cabot i Barba (plaça de Miquel Biada, 5)

- Oficina de Barris (carrer de Blai Parera, 6 Baixos)

 

El servei queda cobert de dilluns a divendres de 9 a 20 h, tot i que l’atenció a cada equipament es fa en horari diferent. En tot cas, funciona amb cita prèvia que es pot sol·licitar al telèfon 93 702 28 50, o per Internet a www.mataro.cat/tramitaciodigital 

En funció de la capacitació de la persona, el suport pot consistir en la realització del tràmit complet o bé, en l’acompanyament necessari perquè sigui el propi usuari o usuària qui el faci als ordinadors que es posaran a la seva disposició. També s’oferiran petites píndoles formatives d’alfabetització digital per capacitar les persones i treballar per a la seva autonomia digital.

L’Ajuntament destina a aquesta actuació 60.000 € de les partides del pressupost per a 2021 del Pla de reconstrucció social i econòmica.