Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les entitats poden optar a una convocatòria extraordinària de subvencions per fer front a les despeses relacionades amb la pandèmia de la Covid-19

Escoltar

Les entitats poden optar a una convocatòria extraordinària de subvencions per fer front a les despeses relacionades amb la pandèmia de la Covid-19

L’Ajuntament, a través de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats, obre una convocatòria extraordinària de subvencions dirigida a les entitats dotada amb un import global de 60.000 €. El termini per a la presentació de sol·licituds és de l’1 al 18 d’octubre de 2021 amb l’objectiu de pal·liar l’impacte de la Covid-19 al teixit associatiu de la ciutat. El 29 de setembre es farà una sessió informativa via Zoom.

La dificultat o impossibilitat de les entitats per dur a terme les seves activitats sovint ha suposat una davallada important dels seus ingressos sense que necessàriament hagin disminuït les seves despeses fixes. La finalitat de la creació d'aquesta convocatòria és compensar, parcialment, a les entitats mataronines per fer front a les despeses realitzades i pagades que hagin assumit des de l’1 de gener de 2021 fins al 18 d’octubre de 2021, l’últim dia de presentació de la sol·licitud d’aquesta subvenció.

Es podran presentar despeses estructurals i de funcionament pels següents conceptes:

  • Neteja i material específic per a la prevenció i desinfecció de la COVID-19 (mampares, mascaretes, gel hidroalcohòlic, ozó…)
  • Aigua, llum, gas i telefonia
  • Comunitat de propietaris
  • Assegurança de la seu social
  • Impostos i taxes
  • Lloguer o adquisició del local social de l’entitat
  • Gestoria
  • Personal

L’Ajuntament subvencionarà un màxim del 50% de la quantitat acreditada per l’entitat i fins a un màxim de 1.000 € per entitat. En el cas de no disposar de crèdit suficient per a totes les sol·licituds presentades es reduirà l’aportació municipal de forma proporcional entre totes les entitats presentades. En el cas que existeixi sobrant es repartirà proporcionalment entre totes les sol·licituds fins a esgotar el pressupost disponible amb un màxim de 1.200 € per entitat.

Per poder optar a la subvenció caldrà que les entitats estiguin inscrites en el Registre Municipal d'Entitats de la ciutat i que reuneixin els requisits que es poden consultar a les bases reguladores.

Les entitats interessades en la convocatòria poden inscriure’s a la sessió informativa que es realitzarà el dia 29 de setembre, a les 19 h, telemàticament via Zoom. En aquesta sessió es donaran a conèixer els elements generals i específics de la convocatòria, els requisits principals per participar-hi, els terminis de presentació i els procediments de sol·licitud i justificació.

Les sol·licituds de subvenció s’hauran de realitzar de forma telemàtica a través de la Seu Electrònica. En aquest sentit, l'Agència de Suport i Serveis a les Entitats facilitarà el procés realitzant assessoraments presencials i virtuals per a totes aquelles entitats que ho necessitin per tal de resoldre dubtes o donar suport en la tramitació de la sol·licitud telemàtica. Caldrà sol·licitar cita prèvia a través del correu electrònic participacio@ajmataro.cat. A més, des de la Seu Electrònica també és possible descarregar la guia per a la tramitació de la subvenció.

Aquesta és una de les mesures de la Taula de Reconstrucció Social i Econòmica de Mataró.