Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Adif i l’Ajuntament de Mataró impulsen la remodelació integral de la infraestructura ferroviària al municipi

Escoltar

Adif i l’Ajuntament de Mataró impulsen la remodelació integral de la infraestructura ferroviària al municipi

La secretària d’Estat de Transports, la presidenta d’Adif i l’alcalde de Mataró signen el protocol que materialitzarà les actuacions. Millorarà la capacitat i funcionalitat de l’estació i per tant la qualitat del servei per a viatgers i ciutadans del municipi. Promourà la integració i permeabilitat del ferrocarril a l’entorn, amb noves connexions entre el nucli urbà i les zones de platja i portuària.

La secretària d’Estat de Transports, l’alcalde de Mataró i la presidenta d’Adif durant la signatura. Foto: Marga Cruz/Ajuntament
La secretària d’Estat de Transports, l’alcalde de Mataró i la presidenta d’Adif durant la signatura. Foto: Marga Cruz/Ajuntament

Mataró durà a terme una remodelació integral de la seva estació i de la resta de la infraestructura ferroviària, que la dotarà de més capacitat i funcionalitat i en promourà la integració a l’entorn urbà. Així s’ha acordat aquest matí amb la signatura d’un protocol general per part de la secretària d’Estat, de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Isabel Pardo de Vera; la presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez; i l’alcalde de Mataró, David Bote, amb qui s’impulsaran les actuacions d’aquesta transformació. A l'acte també han assistit el secretari general d'Infraestructures del Ministeri, Xavier Flores, i el segon tinent d'alcalde de Mataró, Sergi Morales.


Mataró, enclavament estratègic

L’estació de la capital del Maresme és una de les terminals del sistema de transport ferroviari de proximitat amb més demanda d’usuaris (15.000 diaris) a l’arc metropolità de Barcelona i la seva àrea més propera d’influència.

L’acord assolit dona resposta a les necessitats operatives de l’estació i estableix les bases que definiran la millora de la seva capacitat i funcionalitat i, amb això, la qualitat del servei per a viatgers i ciutadans del municipi, alhora que s’aporten solucions d’integració del ferrocarril a l’entorn.

La remodelació integral inclourà, entre altres propostes, la reordenació de l’esquema de vies, per dotar l’estació de més capacitat d’estacionament per a trens de 200 m de longitud i millorar les condicions d’accessibilitat.

Així mateix, per abordar una major integració i permeabilitat de la infraestructura ferroviària, i en previsió de nous fluxos de moviments entre el nucli urbà i la zona de platges i portuària, es treballarà en una nova configuració dels accessos a l’estació i la creació de connexions entre ambdós costats de les vies.

Aquesta actuació -que contribuirà a la millora en el sistema Rodalies- respon al compromís del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) de potenciar la cooperació i el diàleg amb el territori per articular projectes d’integració del ferrocarril a les ciutats i promoure un desenvolupament urbanístic i un model de mobilitat sostenible, que redueixi la petjada de carboni i creï espais per al ciutadà.

El protocol signat avui estableix que Adif licitarà, redactarà i aprovarà els projectes necessaris per al disseny i definició de les actuacions de remodelació de l’estació de Mataró, incloent-hi la millora de la connexió amb la ciutat, mitjançant dos nous passos inferiors per a vianants que connectin la ciutat amb l’estació, el passeig marítim i la zona portuària. Segons les propostes tècniques inicials, un dels passos estaria a l’alçada de passatge de Santa Magdalena, mentre que l’altre se situa al final de la ronda de Barceló, dotant l’estació d’una nova centralitat. Es convertiria així en un punt neuràlgic que relligaria el centre de la ciutat amb el Port, el futur barri que es desenvoluparà al sector Iveco i el TecnoCampus.

Adif juntament amb l’Ajuntament de Mataró es comprometen a desenvolupar la millor solució de connexió amb la ciutat, a través de la subscripció d’un conveni que detalli les actuacions que cal desenvolupar, el model de finançament i la gestió del seu manteniment.

Aquesta actuació s’emmarca en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU, concretament està alineat amb els números 7, 9 i 11, així com amb el Pla Estratègic 2030 d’Adif, i formarà part dels temes capitals de l’Agenda Mataró 2030.


Galeria d'Imatges

Publicat a