Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament presenta el projecte RetailLab Mataró

Escoltar

L’Ajuntament presenta el projecte RetailLab Mataró

S’ubicarà a l’espai Mataró Connecta i esdevindrà un model pioner de transferència tecnològica pel comerç, els serveis i la restauració.

La regidora de Promoció de Ciutat i Comerç  Núria Moreno, ha presentat el projecte RetailLab Mataró. Foto: Ajuntament de Mataró
La regidora de Promoció de Ciutat i Comerç Núria Moreno, ha presentat el projecte RetailLab Mataró. Foto: Ajuntament de Mataró

El projecte s’emmarca i s’alinea amb l’estratègia comercial de Mataró, fruit del pacte pel comerç i la restauració,  i més específicament del Pla d’Impuls al Centre, l’instrument que ha de permetre revitalitzar el centre de la ciutat a nivell econòmic, urbanístic i de mobilitat i està finançat per la Unió Europea amb el fons Next Generation EU.

RetailLab Mataró es planteja com un model de transferència de coneixements i d’informació al voltant de les tecnologies adreçades a la millora de la competitivitat del comerç, els serveis i la restauració local. Forma part del projecte “Mataró: innovació urbana al comerç. La digitalització i la sostenibilitat com eixos de transformació de l'àrea comercial urbana del centre de Mataró” que va ser seleccionat i beneficiari  de la 1a convocatòria “mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització”, impulsada pel Ministerio de Indústria, Comercio y Turismo, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, del govern d’Espanya.

La diagnosi de maduresa digital de l’activitat econòmica de la zona centre de Mataró (zona PIC) i la conceptualització del RetailLab han permès valorar i definir millor el projecte i promoure la modernització del seu teixit econòmic local, en línia amb les prioritats europees.

Actualment, el sector comercial a la ciutat té recorregut per entrar en el món digital. Amb el Retailab es busca donar un suport en un espai comú de formació, sensibilització, divulgació, on provar i analitzar la viabilitat d’incorporar eines que es troben al mercat i que estan pensades per facilitar l’activitat pròpia dels establiments.

Tot i que el projecte s’emmarca en la zona del pla d’impuls al centre, d’acord amb el projecte presentat a la convocatòria Next Generation, el RetailLab està definit perquè sigui un espai de referència per a tot el comerç de la ciutat, on tots els establiments, indiferentment del barri o subsector que siguin, puguin visitar-lo, experimentar i participar de les diferents activitats que s’hi oferiran, i trobar solucions i aprenentatges que s’adaptin a les seves necessitats concretes. 

 

Desplegament del projecte

L’activació del RetailLab es portarà a terme a partir de finals d’abril amb la concreció d’uns “focus groups”, que durant un període de dues setmanes interactuaran amb el laboratori tecnològic per a contrastar la funcionalitat de les solucions desplegades. Tot seguit s’activarà l’agenda de visites al RetailLab al conjunt del teixit comercial.

El programa formatiu estarà configurat per més de 40 activitats, tallers i demostracions que es desplegaran al llarg del 2023 i del 2024 i que estaran focalitzades principalment a habilitats i competències digitals, comunicació digital aplicada a les empreses, ús de la tecnologia i l’exposició de producte.

L’espai RetailLab incorpora una part de benvinguda i acollida al visitant, amb una introducció sobre el comerç de la ciutat, un Showroom tecnològic que integra diferents solucions digitals aplicables al conjunt de l’oferta de proximitat i un espai de formació.

El Retailab està dotat de diferents tipologies de solucions de hardware i software: Intel·ligència Artificial, tecnologia per predir el contingut que serà més atractiu pels clients; cartellera digital; cartellera digital interactiva; sistemes de projecció; analítica d’audiència a partir de càmeres que recopilen informació; detectors de moviment que permeten registrar el nombre de persones i moment en el qual passen per una zona; fil musical amb una tecnologia que processa senyals d’àudio i contribueix a la creació d’una experiència immersiva i una impressora intel·ligent que recopila les dades respecte dels productes venuts i genera anàlisi de dades per al seu tractament posterior, entre d’altres.

 

 

Publicat a