Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Una aplicació mòbil permet als establiments avisar la Policia Local amb només un clic

Escoltar

Una aplicació mòbil permet als establiments avisar la Policia Local amb només un clic

La nova App “Seguretat Mataró” ofereix als comerciants la possibilitat d’emetre una alarma silenciosa des del telèfon mòbil si es produeix un incident relacionat amb la seguretat al seu establiment.

Presentació de l'App "Seguretat Mataró". Foto: Ajuntament
Presentació de l'App "Seguretat Mataró". Foto: Ajuntament

L’Ajuntament ha posat en marxa la nova App “Seguretat Mataró”, una de les accions previstes al Pla de Seguretat Local 2021-2024. L’alcalde, David Bote, i el regidor de Seguretat Pública, Juan Carlos Jerez, han presentat en roda de premsa la nova aplicació, que ja està disponible per a dispositius IOS i Android.

La App compta amb una funcionalitat adreçada exclusivament als comerços: un botó virtual per emetre una alarma silenciosa i avisar la Policia Local si al seu establiment es produeix un incident relacionat amb la seguretat. Quan es rebi aquesta senyal d’alerta a la Sala de Coordinació, la Policia Local activarà de manera immediata els recursos per donar-hi resposta.

La App preveu que els responsables dels establiments comercials puguin fer ús d’aquest botó virtual en dos escenaris: en cas d’estar patint un atracament o bé en aquells casos en què no s’hagi patit cap delicte però es detecti un problema potencial, com per exemple la presència d’una persona que pugui resultar sospitosa. En cas que l’emergència que es produeixi en el comerç no estigui relacionada directament amb la seguretat ciutadana, sinó amb una emergència mèdica o un incendi, l’App també dirigirà a l’usuari al 112.

El desenvolupament de l’App “Seguretat Mataró” ha tingut un cost de 16.933,95 €, cofinançat pels fons europeus Next Generation en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Estat.

 

Segona fase

Inicialment l’App “Seguretat Mataró” es posarà a disposició només dels establiments comercials. En una segona fase està previst posar-la a l’abast de tota la ciutadania amb la voluntat d’obrir un nou canal de comunicació amb la Policia Local i poder resoldre dubtes a l’usuari perquè accedeixi al recurs més adequat en funció de si la seva necessitat està relacionada amb qüestions de:

-seguretat (presentar una denúncia, fer arribar a la policia una informació o incident d’interès, concertar una trobada personal amb la Policia Local...)

-convivència (avisos relacionats amb animals domèstics, queixes per sorolls...)

-trànsit (gestions en relació a un vehicle o a una denúncia de trànsit, demanar un tall de carrer, informar de la presència d’un vehicle abandonat...)

 

La nova aplicació s’emmarca en el compromís de la Policia Local d’utilitzar les eines tecnològiques per millorar l’eficiència i donar un millor servei a la ciutadania. Altres recursos tecnològics que s’estan posant en marxa són les càmeres unipersonals per enregistrar les actuacions més complexes o la instal·lació de càmeres de vigilància a la via pública amb l’objectiu de millorar l’eficàcia, l’eficiència i la sostenibilitat en la gestió de la seguretat ciutadana i el trànsit.

Publicat a